Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Саудитска Арабия търси начин да намали зависимостта си от нефта

Саудитската държавна петролна компания Saudi Aramco започна преговори с американски, китайски и местни инвеститори за продажба на до 49 процента от бизнеса си, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на източници.
Сделката се оценява на стойност между 10 и 15 млрд. долара. Saudi Aramco притежава над 90 процента от всички саудитски нефтопроводи. Запазвайки мажоритарен дял, Aramco ще задържи контрола върху активите. Бъдещите инвеститори ще създадат обща фирма, която ще се финансира от транспортирането на саудитски петрол.
По този начин страната иска да намали зависимостта си от петрола. Предвижда се приходите от сделката да отидат за развитието на технологиите, туризма и други индустрии. Освен това подобен ход може да увеличи привлекателността на кралството в очите на чуждестранните инвеститори, смятат анализатори.
Международната репутация на Saudi Aramco бе компрометирана от разкрития, уличили я в лъжа. Компанията не разкрива на инвеститорите цялата информация за вредните емисии, отделяни от нейните петролни рафинерии и химически заводи. Преди борсовия си дебют през 2019 г., Saudi Aramco обеща на потенциални инвеститори, че ще придобият дял в компания, която произвежда по-малко емисии на въглероден диоксид от други производители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бившият британски премиер Лиз Тръс стартира собствена социална мрежа
Свят |Държавният секретар Рубио и спецпратеникът Уиткоф отиват във Франция за разговори за Украйна и Иран
Свят |Съдят Google за 5 млрд. паунда заради злоупотреба с „почти пълно господство“ в интернет търсенето
Технологии |Световното производство и потребление на вино се сринаха до най-ниските си нива от 1961 година
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.