Китайският IPO пазар ще продължи силното си представяне и през 2021 г.

Китайският IPO пазар ще продължи силното си представяне и през 2021 г.

Китайският IPO пазар ще продължи да процъфтява и през следващата година след страхотното представяне през 2020 г. Това зяави пред Си Ен Би Си Уилям Ма от финансовата фирма Noah Holdings в Хонконг.

„Това бе една много вълнуваща година за пазара на акции в Китай“, коментира той, като добави, че са събрани около 75 млрд. долара от приблизително 400 листвания на борсата.

„Що се отнася до размера и обема на първичните публичните предлагания на вътрешния пазар в Китай, бе достигнат пик за последните 10 години“, каза още Ма.

Според него тази тенденция ще се запази, тъй като има „огромно търсене“ както на местно ниво, така и от страна на институционални инвеститори.

Според консултантска и одиторска компания EU листването на китайски фирми е доминирало пазара на IPO-та през 2020 г.

Сред 10-те най-големи първични публични предлагания в световен мащаб са 5 на китайски компании, като те заемат и първите 3 места. В това число влизат листването на производителя на чипове SMIC на шанхайската борса STAR както и вторичното IPO на  онлайн търговеца JD.com в Хонконг. В топ 10 няма нито една компания от Азиатско-тихоокеанския регион, извън Китай.

Тук личи обаче липсата на финтех гиганта Ant Group, чието двойно първично публично предлагане в Шанхай и Хонконг се очакваше да бъде най-голямото в историята. То обаче не се състоя, след като компанията попадна под затегнат регулаторен надзор.

Ринго Чой от EY заяви пред Си Ен Би Си, че представянето на китайските фирми демонстрира важността на китайската икономика и способността и да влияе на фондовите пазари.

„Това е причината всеки пазар да опитва да привлече тези компании от континентален Китай“, добави той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ