Приходите в застраховането растат въпреки кризата

Приходите в застраховането растат въпреки кризата

Приходите в застраховането растат въпреки кризата

Приходите по общо застраховане в България се увеличават, въпреки икономическия спад, породен от мерките срещу COVID-19. Според последните данни на КФН застрахователните компании у нас са продали полици на обща стойност от 1,63 млрд. лв. за първите 8 месеца на годината. Това е с 1,5% повече на годишна база.

С най-много се увеличават приходите по застраховки от сектор „Правни разноски“ – където ръстът е над 60% на годишна база до общо 1,3 млн. лв. Като обем най-голям ръст на приходите има по полици срещу пожар и природни бедствия – с 21,6 млн. лв. повече в сравнение със същия период на миналата година до общо 191 млн. лв. Това представлява ръст от 13% на годишна база. Почти цялата сума от този ръст – над 19 млн. лв. –  е насочена специално по застраховки срещу индустриален пожар.

Застраховките срещу злополука и заболяване са привлекли с по 3 млн. лв. повече приходи – съответно общо  32 млн. лв. и 49 млн. лв. приходи за всеки от този тип полици.

Най-много средства продължават да се насочват в задължителното застраховане на моторни превозни средства. В тази сфера са насочени над 45% от всчики средства в общото застраховане у нас - 755  млн. лв., което е с 0,1% по-малко в сравнение с 2019 г.

Приходите по застраховки Каско също се понижават – с 1,1% до 434 млн. лв.

Най-голям спад обаче има при полиците „Помощ при пътуване“, по които приходите се понижават с 12,8 млн. лв., което представлява драстичен спад от 44% на годишна база.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша