Сериозният проблем на Европа с манията по автомобилите
Европа има сериозен проблем с автомобилния сектор, но не защото произвежда голямо замърсяване, а защото политиците са решили, че това е изкупителната жертва за всички сериозни грешки в европейската политика. Решението за икономиката, замърсяването в градовете, изменението на климата винаги включва ограничаване на колите. Когато има проблем, винаги има димна завеса с допълнително ограничаване на емисиите. Досега за 2030 г. беше планирано намаляване с 37,5% в сравнение с цифрите за 2021 г., но тъй като данните показват, че тази граница няма да бъде спазена, вместо да се опитва да реши причините, ограничението се увеличава до 55% намаление на емисиите, пише в коментар за испанското издание elconfidencial.com Карлос Кансела.
Според него, един от ключовете за лошото управление в Европа е напрежението между различните европейски организации, които са не по-малко от осем - Европейският парламент, Европейската комисия, Европейският съвет и Съветът на Европейския съюз, в допълнение към Съда на ЕС, Европейската централна банка, Европейската сметна палата и Европейската служба за външна дейност. Всички те трябва да кажат, че правят нещата, защото иначе за какво са? Що се отнася до автомобилите, веднага щом Парламентът, Комисията или съветите дават своето мнение, разискват и приемат законодателство за автомобила.
Но в крайна сметка всичко се случва за намаляване на емисиите от автомобили, тъй като европейските граждани купуват много електрически автомобили, докато за тях единствената им цел е да защитят работните си места. Но те не се забъркват с други индустрии, котли в домовете, авиацията или корабоплаването.
Европа е изправена пред сериозен проблем и това е, че 15% от заетостта в Европейския съюз зависи пряко или косвено от автомобилния сектор, на когото различните институции със седалище в Брюксел са решили да усложнят живота. Brexit ще създаде много проблеми по всякакъв начин както за Европа, така и за Обединеното кралство.
Но що се отнася до автомобилния сектор и според проучване, проведено от Европейската асоциация на автомобилните производители
(ACEA), ако не бъде постигнато споразумение с Brexit, загубите за компаниите в Обединеното кралство могат да надвишат 52,8 милиарда евро, и 57,7 милиарда евро на европейските производители. Всичко това в резултат на загуба от 3 милиона автомобила, произведени през следващите пет години поради увеличението на тарифите за автомобили с 10%. Една цифра, добавена към 3,6 милиона превозни средства, които вече са загубени тази година заради пандемията.
Политиците в Брюксел обаче не правят абсолютно нищо, за да постигнат споразумение за намаляване на тези загуби. За Брюксел изглежда единственият проблем е намаляването на емисиите от автомобили. Останалото няма значение. Това, че самолетите замърсяват много, добре, но Европа зависи все повече и повече от туризма. Европейските политици си пълнят устата с концепцията „трябва да реиндустриализираме Европа“, но мощна индустрия като автомобилната, която инвестира повече от 60 млрд. евро в изследвания, развитие и иновации всяка година, я убива всеки ден.
Те си представят за момент, че на производителите на котли за къщи ще бъдат наложени големи глоби, ако клиентите не купуват например електрически котли. Е, и с автомобилите това правят. Производителите не са принудени да имат широка гама от електрически, хибридни, на природен газ или на водород, както би било разумно. Те ги принуждават да гарантират, че автомобилите, които купуват гражданите, отговарят на минимални емисии. И единственият начин да го направят е с електрически, хибридни или водородни автомобили. Но няма нито една точка, отворена за обществеността за презареждане с водород в Испания, например.
След като данните са затворени към 30 август, в Испания за цялата година на частни лица са продадени 1100 електрически автомобила. За същия период от време бизнес каналът е продал още 6600 броя от този тип. С други думи, пазарът на електрически автомобили е завишен от тези, закупени от електрическите компании за техните автопаркове и тези на дилърите и производителите, за да постигнат спазване на ограничението на емисиите от 95 г/км през 2020 г.
Това е голяма грешка. Това, което трябва да направите, е да приложите всички необходими мерки, за да улесните клиентите свободно да решат да си купят електрическа кола. Това, което не може да се направи, е да се глобят производителите, тъй като гражданите все още не виждат възможност да имат електрическа кола. Това прави Брюксел и всеки ден затяга въжето около врата на производителите. В резултат на това Infiniti напусна Европа, а Mitsubishi скоро ще го направи. Освен това Nissan и Honda ще спрат да произвеждат автомобили в Европа.
Причините, поради които гражданите не купуват електрическа кола, са основно липсата на инфраструктура, по-високата цена на електрическата кола и ограниченията, породени от ограничената автономия, която все още предлагат автомобилите. Това, което трябва да бъде решено, е това, а не глобата на производителите, защото поне в това те не са виновни.
Европа има сериозен проблем, подобен на този на Испания, но умножен. В Испания имаме централно правителство и 17 общности, които прилагат собствени мерки. Най-добрият пример е Планът за преместване, който уж вече е в ход, но все още има шест общности, които не са го приложили, въпреки че срокът за неговото прилагане вече е предписан. 20% от бюджета е загубен, освен ако не се направи мораториум.
В Европа има 27 държави и всяка от тях има свои собствени идеи по отношение на изменението на климата, данъците, автомобилния сектор, авиацията или мобилността... Ако добавим към това, че начело на ЕС има осем различни органа с хиляди служители, решаващи всеки да защитава своите интереси, резултатът е хаотичен.
Източник: Карлос Кансела за elconfidencial.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.