Когато нямате пари: 7 стратегии за маркетинг

Когато нямате пари: 7 стратегии за маркетинг

Стотици мениджъри на малки фирми все още управляват с погрешното разбиране, че понеже нямат пари да харчат за маркетинг, няма какво да се направи, за да се рекламира бизнесa. Но това не е вярно. 

Маркетингът не е толкова свързан с това колко харчиш, а най-вече с това, какво правиш, припомня Андрю Грифитс в сайта на сп. Inc. Голямата корпорация може да си позволи да купи рекламна кампания по телевизията, по радиото, а малката фирма - тя трябва да подходи творчески. Мнозина собственици на малък бизнес доказват, че чрез креативност може да се създаде ефект с нулев бюджет. Можем да черпим опит от тях. 

Ето и 7 предложения как да подходите, ако и вие нямате пари за маркетинг. 

Идейните мениджъри на малки фирми често успяват да привлекат внимание, като създават голяма мрежа от фенове и последователи на бизнеса в социалните мрежи. Те влагат време и енергия в ангажиране на потребителите на интернет и поддържането на вниманието им. За някои това е единствената маркетингова активност на фирмата. 

Те излизат повече, търсят бизнес партньори, вместо да чакат предложенията за съвместна работа сами да дойдат. Може да се случи с простички действия, като чукане на врати, търсене на препоръки, предварителна добра подготовка преди среща, следене на лидерите на мнение навсякъде, където може да бъдат открити. 

Грижат се за настоящите си клиенти изключително добре, за да се създаде реклама от уста на уста - най-ефективният вид реклама, разпространяваща се 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. За да задействат този рефлект, те се отнасят към хората с уважение. И го правят с удоволствие. 

Партнират си с други бизнеси, които споделят същите ценности, подобна клиентска база. Правят кроспромоции. Това намалява разходите им за маркетинг за нови работни възможности и скоростта, с която нови клиенти идват при малката фирма - създават се доверие и насоки от партньорите. 

Мислят как да правят маркетинг през цялото време, независимо колко са заети или колко тихи изглеждат. Знаят, че усилията, които полагат днес, ще служат добре на бизнеса утре. 

Постоянно изпробват нови продукти и услуги, за да се уверяват, че дават на клиентите си точно това, от което имат нужда. Важно е. Общуват непрекъснато с потребителите, за да са сигурни, че ги таргетират точно с офертите си. Много малки фирми пренебрегват това общуване. 

Никога не се страхуват да изпробват нещо "малко лудо" или рисково, нетрадиционно, за да ги забележат. Може да става дума за всичко, от опит за рекорд за книгата на Гинес, до създаване на смешен видеоклип от името на фирмата и пускането му в интернет. 

Успешното маркетинране на бизнеса е начин на мислене. Мисленето, че не можете да правите маркетинг, защото нямате пари, не води до  нищо полезно. Това мислене се превръща в оправдание, а не в променена и подобрена реалност. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ