Времената на висшите офис пространства
За служителите в която и да е компания офисът е много повече от четири стени, куп бюра, лаптопи и кафемашина.
Офисът днес е инструмент за набиране на персонал, втори дом, място за срещи с приятели, място да се вдъхновите и особено - за предприемачите с големи цели - локацията, която ще послужи като трамплин в изграждането на следващия финансов успех на компанията. Това пише Кристиан Лагорио за Inc.com. Така че не е чудно, че толкова много мениджъри са обсебени от офис дизайна. Той стимулира и творчеството.
Джейсън Фридман, основател на 42Floors е един от тези мениджъри. "Основната работа на изпълнителния директор е да създаде място, където хората могат да свършат невероятна работа", смята той. Мотото на компанията му 42Floors в Сан Франциско бе да помага на другите "да открият и да създадат своя офис мечта". Как? "Мисля, че ключът е да ви е грижа за вашата корпоративна култура", споделя Фридман.
Безспорно е, че грубо издяланите дървета носят усещане за природа и свеж вид. Това е модерно и се наблюдава в интериора освен на офиси, и на заведения.
"Сега най-странното нещо на мода в света е, че дизайнерите са принудени да харчат скандални суми, за да накарат скъпия материал по стените и тавана да изглежда евтин и есстествен", казва Фридман. Това е вид психологическа игра.
"Тези материали напомнят за времето, когато хората са строили наистина, а не са ги използвали готови", казва Марк Кушнер, основател и главен изпълнителен директор на Architizer, социална мрежа за архитекти и интериорни дизайнери.
Сред такъв интериор служителите се чувстват сякаш изграждат нещо от земята. "Хората искат да чувстват, че са част от нещо по-голямо, от самите тях", казва Фридман. "И когато сте в него, когато бюрото на Марк Зукърбърг е просто друго бюро, йерархията я няма и всеки се чувства част от нещо специално“, допълва той.
През последните няколко години отдалечаването от структурните и преминаването към по-отворените йерархични планове, където сътрудничеството е толкова просто, стана изключително популярно. Може би твърде популярно - някои дизайнери смятат, че това не е най-типичният начин да направиш един офис "готин".
Денис Чери, дизайн директор на Studio O + A, което е проектирало офисите на Facebook, AOL, Microsoft и Yelp, вярва в значението на това, което тя нарича "висши пространства": пространства, които не са конферентни зали и не са лични бюра. Това са зони, разработени така, че хората да могат да се фокусират, без да се чувстват "заключени" в стая с бели стени.
"Пространството, което е абсолютно общо, обаче е също толкова неуспешно, колкото и пространството, обособено в напълно отделни помещения“, казва Чери. "Важно е намирането на баланса. Това съотношение зависи от вида на работата в компаниите", е нейният съвет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.