Нека направим нещо различно!

Нека направим нещо различно!

Нека направим нещо различно!

Всеки от нас може да посочи реклами, които обича. Защо? Защото има разлика между маркетинговите кампании, които ни дразнят, и тези, които ни привличат и това се свежда до разказването на правилната история. До метода зад творческата лудост, който води до най-завладяващите ни кампании.

Имате нужда от нещо, което да привлече клиентите ви и да придаде на вашата история фокус и посока. Имате нужда от враг, нещо, което вашите идеални клиенти просто не харесват, като например техния B2B конкурент (например Apple срещу Microsoft), по-високи цени, отрицателно изживяване или стар или остарял начин за правене на нещата. 

За да изберете правилния враг, трябва да знаете какво харесват и не харесват клиентите ви, какво представлява вашата компания и какви пазарни предизвикателства се опитвате да разрешите. Номерът е да говорите директно за недостатъците на този враг. Това не е подкана за започване на битка. Не създавайте враг, който все още не съществува. Целта тук е да предадете във вашата маркетингова кампания следното: "Ние смятаме, че това е лошо. Съгласни сте с нас, нали? Нека направим нещо различно". Покажете как да победите врага. В добрите истории винаги надделява героят и в този случай вашият клиент е герой и ваша работа е да му покажете как да победи главния си враг. Работата на вашата маркетингова кампания е да му осигури ясен път към героизма.

Докато сглобявате кампанията си, дефинирайте изрично как ще се чувстват клиентите ви и след това покажете тази емоция в кампанията. Клиентите не се опитват активно да проучат или да купят преди да го поставите пред тях. Така че работата на вашата кампания е да им кажете какво да правят. Вашият призив за действие трябва да бъде ясно изразен и прост. Чудесен пример може да бъде "Регистрирайте се днес, за да бъдете намерен онлайн", с предоставена връзка за това. 

Оставете нещо запомнящо се. Послание, визуализация, звук или силна емоция, която се задържа, е това, което прави страхотна маркетингова кампания. Това е нещото, което произволно ще се появи в ума на вашия клиент седмица след като изживее вашата кампания.

Накратко, завладяващите маркетингови кампании винаги разказват добра история и такава, в която клиентът е герой и вие сте се появили, за да им дадете инструментите да победят врага си. Кампаниите, които се открояват особено добре, разказват тази история по уникален начин и след това предоставят на клиентите си план за действие. Когато правите това във всички ваши маркетингови канали, ще създадете кампании, които клиентите ви ще запомнят. 

Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ