Между страха и регулацията
Ако ви се струва, че напоследък Европейската комисия (ЕК) увеличава натиска върху технологичните гиганти и в частност социалните мрежи, това не е просто субективно усещане. Само в рамките на около месец новинарският поток ни сблъска с доста ултимативно звучащи съобщения от ЕК на тази тема. Те включваха официални запитвания на комисията към Meta (собственик на Facebook и Instagram) и TikTok за мерките, които вземат за ограничаване на дезинформацията, свързана с конфликта в Израел и Ивицата Газа, за защитата на интегритета на изборите по света и за предпазването на децата от вредно съдържание онлайн. Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Бретон пък влезе в публична полемика със собственика Илън Мъск, като го призова да приложи думите на практика в неговата мрежа X, когато става въпрос за борбата с онлайн заблуда. Активизацията не е случайна. Тя е свързана с поетапното въвеждане на т.нар. Акт за дигитални услуги (Digital Services Act) в ЕС – новия регламент на съюза, опит за по-мащабен отговор на щетите, които понесе демократичният свят от възможността за свободно разпространение на фалшиви новини чрез социалните мрежи.
Търсете брой 11/23 на сп. „Мениджър” в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.