В коридорите на инфлационния лабиринт

Независимо от безпрецедентно бързото увеличение на лихвените проценти от Фед и ЕЦБ, настоящият цикъл на затягане на монетарните условия се характеризира с две аномалии, които определят упоритостта (persistence) на инфлацията.
Първо, нивото на безработица почти не реагира на увеличението на лихвените проценти, което е следствие на недостига на работна сила. Това поддържа растежа на работните заплати, търсенето на кредит и потреблението. Всичко това запазва общото ниво на търсене
в икономиката и съответно инфлационния натиск.
Второ, увеличените лихвени проценти от паричната политика се пренасят бавно към лихвите по депозитите и цената на кредита за фирмите и домакинствата. Този ефект е по-силно изразен в еврозоната (в България този ефект е доведен до крайност). Това не създава условия за увеличение на спестяванията (като процент от дохода на домакинствата) и за забавяне на темпа на растеж на потреблението.
Търсете „Мениджър” в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg.
Ключови думи
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |7 от най-сладките клипчета с кучета
Маркетинг |Бизнес притча за Хронос и Кайрос
Маркетинг | Advertorial |Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.