Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Desigual се бори с „криза на зрелостта“
Известният моден бранд Desigual се опитва да преодолее криза на зрелостта. "Марката трябва отново да се свърже с младите потребители. Средната възраст на клиентите сега е около 48 години. Desigual задължително трябва да се подмлади, да се превърне във фирма, чиято ДНК продава свежест и небрежност. Още през 2015 г. стартирахме план за трансформация на магазините, общо 500 точки за продажба между собствени и франчайз получатели по целия свят, която бе завършена през лятото на 2019 г. с ново лого“. Това разказва Томас Майер, основател и собственик на лейбъла, цитиран от abc.es.
Компанията е решена да рискува смело и да плати цялата цена на трансформацията със собствени ресурси. Само за „рестайлинг“ на помещенията между 2020 и 2021 ще бъдат похарчени 60 милиона евро. Нужно е да променим имиджа, за да изправим Desigual на крака“, добавя Майер.
Основана в началото на 80-те години като фирма за покупка и продажба на дрехи втора употреба, Desigual прави истински „бум“ на пазара през 1984 г., когато представя на публиката емблематичното си дънково яке – пачуърк от износени стари панталони. Първият магазин е открит на испанския остров Ибиса. Днес марката има около 500 магазина в Амстердам, Барселона, Берлин, Дубай, Лисабон, Лондон, Мадрид, Милано, Москва, Ню Йорк, Париж, Рим, София и други градове по света. “La Vida es Chula” или „Животът е красив” е слоган на Desigual от самото начало. Марката визуализира бъдеще, в което хората ще могат да се обличат различно със забавни и свежи дрехи на достъпни цени.
Почти четири десетилетия след този решаващ момент, Desigual, която се превърна в моден гигант, сега преминава през трудности, но в тях Майер видя „възможност за подобрение“. По мащаби трудностите през 2020 г. очевидно се различават от тези от 1984 г. Базираната в Барселона фирма натрупва 5-годишен спад и въпреки че финансовата 2019-а все още не е одитирана, Майер предвижда спад от около 10%.
„Преминахме от таксуването на 80 милиона през 2007 г. до достигането до 1000 през 2014 г. Когато пораснете толкова бързо, рискувате да не вършите нещата както трябва и в крайна сметка забавяте иновациите, което е нашата отличителна черта“, добави Мейер, който през 2018 г. откупи своя 10-процентен дял от Eurazeo за половината от цената, за която го беше продал няколко години по-рано.
Част от безпокойството на фирмата през последните месеци се дължи и на факта, че 50 на сто от зареждането му зависят от мрежата за доставки в Китай, които сега се борят с коронавируса. Ето защо компанията вече търси алтернативи в страни като Мароко или Турция, като логистиката залага по-голяма тежест върху самолетните доставки пред тази на товарните кораби. Засега обаче, не е направена оценка на разходите, които ще доведе тази непредвидена промяна.
Редактор: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.