Desigual се бори с „криза на зрелостта“

Desigual се бори с „криза на зрелостта“

Известният моден бранд Desigual се опитва да преодолее криза на зрелостта. "Марката трябва отново да се свърже с младите потребители. Средната възраст на клиентите сега е около 48 години. Desigual задължително трябва да се подмлади, да се превърне във фирма, чиято ДНК продава свежест и небрежност. Още през 2015 г. стартирахме план за трансформация на магазините, общо 500 точки за продажба между собствени и франчайз получатели по целия свят, която бе завършена през лятото на 2019 г. с ново лого“. Това разказва Томас Майер, основател и собственик на лейбъла, цитиран от abc.es.

Компанията е решена да рискува смело и да плати цялата цена на трансформацията със собствени ресурси. Само за „рестайлинг“ на помещенията между 2020 и 2021 ще бъдат похарчени 60 милиона евро. Нужно е да променим имиджа, за да изправим Desigual на крака“, добавя Майер.

Основана в началото на 80-те години като фирма за покупка и продажба на дрехи втора употреба, Desigual прави истински „бум“ на пазара през 1984 г., когато представя на публиката емблематичното си дънково яке – пачуърк от износени стари панталони. Първият магазин е открит на испанския остров Ибиса. Днес марката има около 500 магазина в Амстердам, Барселона, Берлин, Дубай, Лисабон, Лондон, Мадрид, Милано, Москва, Ню Йорк, Париж, Рим, София и други градове по света. “La Vida es Chula” или „Животът е красив” е слоган на Desigual от самото начало. Марката визуализира бъдеще, в което хората ще могат да се обличат различно със забавни и свежи дрехи на достъпни цени.

Почти четири десетилетия след този решаващ момент, Desigual, която се превърна в моден гигант, сега преминава през трудности, но в тях Майер видя „възможност за подобрение“. По мащаби трудностите през 2020 г. очевидно се различават от тези от 1984 г. Базираната в Барселона фирма натрупва 5-годишен спад и въпреки че финансовата 2019-а все още не е одитирана, Майер предвижда спад от около 10%.

„Преминахме от таксуването на 80 милиона през 2007 г. до достигането до 1000 през 2014 г. Когато пораснете толкова бързо, рискувате да не вършите нещата както трябва и в крайна сметка забавяте иновациите, което е нашата отличителна черта“, добави Мейер, който през 2018 г. откупи своя 10-процентен дял от Eurazeo за половината от цената, за която го беше продал няколко години по-рано.

Част от безпокойството на фирмата през последните месеци се дължи и на факта, че 50 на сто от зареждането му зависят от мрежата за доставки в Китай, които сега се борят с коронавируса. Ето защо компанията вече търси алтернативи в страни като Мароко или Турция, като логистиката залага по-голяма тежест върху самолетните доставки пред тази на товарните кораби. Засега обаче, не е направена оценка на разходите, които ще доведе тази непредвидена промяна.

Редактор: Нели Тодорова

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
На днешната дата, 27 юни. Рождениците днес
Дени Вилньов ще режисира новия филм за суперагента 007 Джеимс Бонд
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС