Близо 70% от българите не спазват никакви диети, едва 19% постят за Великден

Близо 70% от българите не спазват никакви диети, едва 19% постят за Великден

Близо 70% от българите не спазват никакви диети, едва 19% постят за Великден

Постът преди Великден е по-малко спазван в България, отколкото в съседни страни като Румъния и Унгария – едва 19% постят под някаква форма. Като цяло 69% от сънародниците ни не спазват никакви диети. Това са два от интересните изводи в проучване за потребителските навици и предпочитания у нас, проведено от Данон през март.

Към различни хранителни режими - от нисковъглехидратни до безглутенови се придържат 31% от участниците в проучването. Най-слабо популярни у нас са диетите на растителна основа – едва 7% са вегани, вегетарианци и флексатарианци в чието хранене преобладават зеленчуци, ядкови и бобови растения, а консумацията на месо и риба е ограничено като грамаж и дни в седмицата  

Близо една четвърт от анкетираните (28%) споделят, че поне от време на време заменят някои храни от животински произход с алтернативи на растителна основа. При по-младите поколения се наблюдава все по-голям ръст на предпочитанията към храни на растителна основа пред тези от животински произход, като на най-голям интерес се радват напитките на растителна основа. Хората най-често консумират растителни напитки за закуска или като част от междинните им хранения. 20% от потребителите съчетават растителните напитки най-често с кафето си, 16% ги пият самостоятелно, а 15% ги използват за десерти.

Близо 25% от анкетираните българи консумират растителни продукти поне веднъж седмично. При над 40% от хората на възраст между 18 г. и 24 г. (поколението Z), основната причина за това е вкусът им, а за една трета – ползите за здравето. Цялостната статистика за потребителите от всички категории в България показва, че за над 50% ползите за здравето са основната причина при избора им на продукти на растителна основа, за 35% – това е вкусът, а за 14% е положителното въздействие върху планетата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ