Четири навика за по-дълъг и здравословен живот

Политика за бисквитки

Четири прости промени в начина на живот могат да подобрят здравето и да намалят риска от сърдечни заболявания и смърт от всякакви други заболявания с 80 процента за период от 8 години, пише Obekti.bg.

Това са:

    редовни упражнения

    средиземноморска диета

    поддържане на здравословно тегло

    въздържане от цигари

Мащабно изследване, проведено от учени от университета „Джон Хопкинс” в Балтимор, Мериленд откри значителна връзка между тези фактори в начина на живот и сърдечното здраве за сравнително кратък период от време.

„Изследвахме данни от над 6200 мъже и жени на възраст между 44 и 84 години, бели, афроамериканци, латиноамериканци и китайци. Сред хората, възприели и четирите здравословни навика се наблюдава с 80 по-ниска смъртност за този период в сравнение с участниците без нито един от тях,” заяви ръководителят на изследването Хаитам Ахмед.

„Сред хората, усволи и четирите здравословни начина на поведение се наблюдава с 80 по-ниска смъртност за този период в сравнение с участниците, които не са имали нито един от тези здравословни навици.”

Учените разработили скала от 0 до 4 за оценяване на начина на живот на базата на хранителни навици, индекс телесна маса, количество умерено интензивна физическа активност и тютюнопушене. Само 2 процента (129 души) от участниците в изследването покривали и четирите критерия за здравословен живот, пишат авторите на изследването, публикувано в American Journal of Epidemiology.

„От всички фактори в начина на живот открихме, че избягването на тютюнопушенето играе най-голяма роля за намаляването на риска от коронарна болест на сърцето и смърт”, отбелязва проф. Роджър Блументал, кардиолог от университета „Джон Хопкинс”.

Прочетете пълния текст тук.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"