Ето какво ни привлича в бързите закуски

Политика за бисквитки

За да открият причините за предразположението към нездравословно хранене, учени от университета Ватерло в Канада решили да изяснят, коя мозъчна зона отговаря за стремежа към консумация на бързи закуски, съобщава БТА, цитирайки издание Лайф.

В проучването, публикувано в Technology, са изследване 28 млади жени, които обичат да похапват бързи закуски. Като използвали транскраниална магнитна стимулация за дорсолатералната част на префронталния кортекс, учените установили, че мозъчна зона, която отговаря за краткосрочната памет, формира потребност от висококалорично хранене.

В рамките на експеримента било констатирано, че в 89 на сто от случаите стимулацията позволява да се усили потребността от мазна храна или бърза закуска, формирайки въпросните вкусови предпочитания у хората. 

Сега учените обмислят как по безвреден за здравето начин да "отключат" някои мозъчни зони, които отговарят за усещането за глад и други биологични параметри на организма.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Ефремова заяви, че няма да допусне запазване на настоящото ниво на минималната работна заплата от 1 януари 2027 г.
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Кратка история на автомагистрала „Тракия”
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
„Камаз“ разработва безпилотни автобуси