Пицата и поничките действат на мозъка като наркотици

Политика за бисквитки

Ново изследване показва защо някои нездравословни храни са толкова пристрастяващи. Според проучване, направено от учени от Йейлския университет, когато мазнини и въглехидрати се комбинират, храната е по-задоволителна, отколкото ако съдържа само едното.

Мозъкът ни смята, че храната с тази комбинация е по-добра, защото е по-енергийно плътна, пише „Индипендънт“.

„Биологичният процес, който регулира асоциирането на храните с тяхната хранителна стойност, еволюира внимателно, за да дефинира стойността на храната, така че организмите да могат да вземат адаптивни решения”, казва основният автор в проучването Дана Смол, директор на центъра за Модерно хранене и физиологични изследвания към Йейлския университет.

„Например, една мишка няма да рискува да излезе на открито и да се изложи на риск, ако храната е с малка енергийна стойност”, пояснява тя.

„Изненадващо, храната, която съдържа мазнини и въглехидрати, изпраща сигнали в мозъците ни чрез този механизъм. Нашите участници бяха много точни при оценяването на калориите от мазнини и много слаби в изчисляването на калориите от въглехидрати”, споделя още Дана Смол.

„Нашето изследване показва, че когато двете се комбинират мозъците преувеличават енергийната стойност на храната”, продължава още тя.

Работейки с колеги от Германия, Швейцария и Канада, Смол оценява нервните реакции на тестовите субекти, показвайки им снимки на храна. Участниците са били подложени на сканиране на мозъка, докато са им показвани изображения на различни снаксове, обикновено много мазни, понякога и много захарни, както и комбинация между двете.

Учените са открили, че субектите обръщат повече внимание на храна, която комбинира високи нива на мазнини и въглехидрати. Интересно е, че реакцията на тези храни в мозъка е по-силна отколкото при показване на изображения на любима храна.

Храните, съдържащи мазнини и въглехидрати, не съществуват по естествен начин. Те са изкуствено създадени, като поничките и пицата. Единствената храна в природата съдържаща и двете неща е млякото.

Новите обработени храни комбинират мазнини и въглехидрати и съществуват от едва 150 години, което е доста малко време и мозъците ни не са се нагодили все още.

Изследването също така помага да се обясни защо повечето хора харесват мазна, високо въглехидратна храна и успяват доста лесно да преядат с нея. Това е, защото все още човешката ни физиология не е еволюирала, за да се справи със симулираното активиране на мастните и въглехидратни сигнализиращи пътища. Изследователите казват, че тези храни действително действат като наркотици за мозъка.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Ефремова заяви, че няма да допусне запазване на настоящото ниво на минималната работна заплата от 1 януари 2027 г.
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Кратка история на автомагистрала „Тракия”
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
„Камаз“ разработва безпилотни автобуси