Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нов транспортен хаос на Острова

Два милиона британци се готвят да напуснат Острова за предстоящите празници – Spring Bank Holiday и Платинения юбилей на кралица Елизабет II (The Queen’s Platinum Jubilee). Оказва се обаче, че авиокомпаниите и туроператорите са продали далеч повече от реалния брой седалки и легла (т.нар. overbooking), предаде ВВС News, цитирайки Грант Шапс, министър на транспорта на Обединеното кралство. Пред репортер на агенцията той съобщи, че е „много притеснително“ да види стотици хора, които в последния момент научават, че ваканцията им се проваля, заради отменени полети, както това се случи по време на Великденските празници. „Въпреки предупрежденията на правителството, туроператорите са допуснали овърбукинг. Това не бива да се повтаря и всички усилия на компаниите трябва да бъдат насочени към обезпечаването на лятото – първия пълноценен сезон след ограниченията на пандемията”, заяви Шапс. От ведомството му обещават да разговарят с мениджъри на превозвачи, летища и наземни оператори, за да установят какви са плановете за справяне със серията от закъснения и анулирани полети.
Около 10 000 полета трябва да напуснат Обединеното кралство между четвъртък и неделя, по информация на авиационния анализатор Cirium.
По-голямата част от графика ще бъде спазен, увериха представители на TUI, EasyJet и British Airways. Малко по-рано Германският туроператор обяви, че ще отменя по шест полета на ден до края на юни, което ще засегне около 34 000 пътници.
Авиопревозвачи, в това число и EasyJet, също отмениха полети. Авиационната индустрия страда от недостиг на персонал. Преди пандемията тя е създавала заетост за 140 000 души, 30 000 от които бяха освободени заради ограниченията за пътуване.
Пол Чарлз, главен изпълнителен директор на туристическата консултантска агенция The PC Agency и бивш директор на Virgin Atlantic, призна, че секторът е „претоварен“, тъй като търсенето на полети и ваканционни пакети бързо се е възстановило на предпандемичните нива. Чарлз обаче смята, че правителството носи „отговорност за този хаос“. „Той е вследствие на правителствените ограничения по време на пандемията и затварянето на индустрията заради варианта Omicron през декември”, уточни той. Според него „без да сме сигурни кога ограниченията за пътуване ще бъдат окончателно облекчени, индустрията не е в състояние да наеме повече служители”.
Кели Сандху от Aviation Recruitment Network твърди, че „няма бързо решение”, защото процесът на наемане и обучение на нови работници отнема много време.
От Airlines UK, в която членуват всички авиопревозвачи, се опитаха да намалят напрежението, като признаха, че секторът е имал „само няколко седмици да се възстанови и подготви за едно от най-натоварените лета, на които сме свидетели от много години", но въпреки това „по-голямата част” от полетите тази седмица ще се изпълняват по график.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Повече от половината американци смятат, че Тръмп е прекалено близък с Русия
Политика |Износът на храни и напитки от Великобритания за ЕС е намалял с 34% след Brexit
Икономика |Тази седмица потребителската кошница струва 101 лв.
България |Германските партии се споразумяха за историческа сделка за дълга
Политика |Рокади на ключови министри в гръцкото правителство в опит да бъде овладяна кризата с доверието
Свят |Офисът на Twitter в снимки
Свят | Advertorial |Борисов се оплака, че мнозинството е станало 120 депутати. Пеевски: Когато поискам, мога да стана премиер
Политика |Специалният пратеник за Украйна Кийт Келог е бил отстранен от всички преговори по искане на Кремъл
Свят |Джей Ди Ванс: Ще бъда „шокиран“, ако Тръмп премести ядрени оръжия в Полша
Политика |На днешната дата, 14 март. Световен ден на съня
На днешната дата |Звездата Ръсел Кроу влиза в ролята на най-ефективния руски агент на ЦРУ в нов шпионски трилър
Любопитно |Не всяка работа е важна: Успешните стратегии за управление на времето
Техники за успех |Ройтерс: Русия е представила на САЩ списък с искания за сделка за прекратяване на войната срещу Украйна
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.