Германските авиокомпании отменят правилото за двама души в пилотската кабина
Германските авиокомпании ще отменят от 1 юни правилото двама души да са в пилотската кабина на самолетите по всяко време. То бе въведено след катастрофата на самолет на Джърмануингс (Germanwings) през март 2015 г., предаде Ройтерс.
Следователи смятат, че самолетът е бил разбит умишлено от втория пилот Андреас Лубиц, който се заключил в пилотската кабина, след като първият пилот отишъл до тоалетната, и после врязал машината в планински склон в Южна Франция. Всички 150 души на борда, 144 пътници и 6 членове на екипажа, загинаха.
След катастрофата Европейската агенция за авиационна безопасност въведе правилото да има по двама членове на екипажа в пилотската кабина по всяко време. Това означава, че ако единият от пилотите иска да излезе от кабината, то член на екипажа трябва да влезе вътре.
Миналата година обаче европейската агенция смекчи изискването и каза, че авиокомпаниите трябва сами да правят оценка на риска.
Германската авиационна асоциация стигна до извода, че присъствието на двама души в пилотската кабина не увеличава сигурността на полетите, а по-скоро би предизвикало други рискове заради това, че вратата на пилотската кабина остава по-дълго време отворена, за да може членове на екипажа да влизат или излизат оттам. Аргументът е, че вероятността съответният самолет да бъде похитен е по-голяма от онази да бъде разбит умишлено от някой от пилотите. Асоциацията е преброила 1000 случаи на отвличане на самолети и само четири на самоубийство на пилот чрез разбиване на управлявания от него летателен апарат.
Промяната в изискването за двама души в пилотската кабина стана факт, след като в Европа бяха бяха въведени нови правила за проверките и наблюдението на психическото състояние на пилотите. Те целят да намалят рисковете подобни на инцидента със самолета на Джърмануингс.
Най-голямата германска авиокомпания, Луфтханза (Lufthansa), потвърди, че ще отмени от 1 юни изискването за двама души в пилотската кабина за всички свои подразделения, в това число Суис еърлайнс (Swiss Airlines), Остриън еърлайнс (Austrian Airlines) Бръсълс еърлайнс (Brussels Airlines) и Юроуингс (Eurowings).
Ирландската Райънеър (Ryanair) каза, че оставя в сила правилото за двамата пилоти. Британската Изиджет (EasyJet) - първата авиокомпания, въвела изискването след катастрофата от март 2015 г. - засега не е обявила какви са нейните намерения. Бритиш еъруейз (British Airways) пък каза, че няма да коментира политиката си от съображения за сигурност.
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.