Колко са двойките и шестиците на малките матури тази година?
По-добре или по-зле се представиха седмокласниците и четвъртокласниците на изпитите за национално външно оценяване тази година? Експерти от просветното министерство изнесоха подробни данни днес със сравнителен анализ за предходни години. Ето и цифрите от обобщения анализ на резултатите:
По първия модул през тази година на националното външно оценяване по български език и литература /БЕЛ/ в седми клас слабите оценки са 8166, а през 2017 г. "двойките" са били 7761. От първия модул по математика сега слабите оценки в седми клас са 12 869, а през 2017 г. "двойките" са били 13 533, съобщиха днес от Министерството на образованието и науката, представяйки анализ на резултатите от седми клас.
През 2016 г. слабите оценки по математика от първия модул бяха 17 983 и това беше изключително голям брой "двойки", припомни Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН. Тя отбеляза, че подобряването на резултатите по математика в седми клас се дължи на упоритата работа, но и на изготвените планове от всички училища и от Регионалните управления на образованието в страната за повишаване на резултатите по математика.
През 2018 г. на първия модул по БЕЛ отличните оценки в седми клас са 1559, а през 2017 г. "шестиците" са били 3304. Сега отличните оценки в първия модул по математика са 6285, а през миналата година са били 3857.
През тази година по български език и литература в седми клас с максимален резултат от 100 точки са трима ученици, като от МОН не уточняват дали това са момичета или момчета. През 2017 г. със 100 точки по БЕЛ са били шестима седмокласници. През 2018 г. с максимални 100 точки по математика са 68 седмокласници, а през 2017 г. са били 251. С 0 точки по БЕЛ през тази година са 151 ученици в седми клас, а през миналата година са били 105. По математика с 0 точки през 2018 г. са 182-ма ученици в седми клас, а през 2017 г. са били 151.
Средният резултат от първия модул по БЕЛ в седми клас през 2018 г. е 32,60 точки /от 65 точки/, което е равно на оценка "добър". Средният резултат от първия модул по математика сега е 30,43 точки /от 65 точки/ или отново оценката е "добър". През тази година и по БЕЛ и по математика има повече добри и много добри оценки, коментира Костадинова. Тя добави, че е увеличен броят на отличните оценки и е намален броят на слабите оценки в първия модул по математика. От МОН отчетоха, че продължава тенденцията все повече седмокласници да работят по втория модул по БЕЛ - за написването на преразказ с дидактическа задача по непознат за учениците текст.
И по БЕЛ и по математика с най-висок среден брой точки по региони в страната са седмокласниците от София-град, Смолян, Варна и Бургас, като на последните места са учениците от Сливен, Ловеч, Монтана, Ямбол.
Анализът на МОН показва, че по БЕЛ седмокласниците са показали по-добри умения за определяне на вида на изречението по състав, което е пряко свързано с пунктуацията на сложните изречения. Сега учениците са показали по-малко грешки при преобразуването на пряката реч в непряка и правилно са свързали цитати със заглавието на съответната творба. Според експертите на МОН занапред трябва да продължи работата на учениците, свързана с извличането и обработването на информация от текст и таблица, с разпознаването на съставното сказуемо в изречението и със съвместяването на глаголните времена в преразказа, който през тази година беше по откъс от творба на Бранислав Нушич.
По математика за първи път задача от геометрията е с най-висок на успеваемост сред седмокласниците - 71 процента, и това е 9-та задача. Учениците са се справили успешно и с намирането на корените на линейното уравнение и на линейното неравенство.
Четвъртокласниците обичат математиката
По всичките четири предмета през тази година, по които имаше национално външно оценяване в четвърти клас, постиженията на учениците са по-високи от предходните години. Това заяви днес при представянето на резултатите в четвърти клас Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в Министерството на образованието и науката, предаде БТА.
Четвъртокласниците имаха през май национални външни оценявания - по български език и литература, по математика, по "Човекът и обществото" и по "Човекът и природата". Данните показват, че по последните два предмета резултатите на четвъртокласниците са почти изравнени, отбеляза Костадинова. По думите й на изпита по "Човекът и обществото" учениците най-много са се затруднили на въпрос 12, в който се пита коя е столицата по времето на Асеневци. При "Човекът и природата" най-високи постижения имат четвъртокласниците на въпрос 1, свързан с личния им опит.
Резултатите от външното оценяване показват, че математиката е любим предмет за много ученици в четвърти клас и те с лекота са се справили с алгебрични пресмятания. Най-неуверени са били четвъртокласниците при геометричните задачи, като с най-ниска постижимост е задача 14.
На диктовката по български език и литература най-добри са резултатите на учениците в четвърти клас при правописа на думи с "щ", като 84,9 процента от учениците са ги написали правилно. Най-ниски са постиженията на четвъртокласниците в диктовката при правописа на гласна в неударена сричка - само 55 на сто от учениците са я написали правилно.
На външните оценявания по четирите предмета най-високи средни резултати са постигнали четвъртокласниците в Смолян, София-град, Варна, Русе, Благоевград, а на последно място по региони са учениците от Сливен, Шумен, София-област и Силистра.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.