ТРАЙНА/// Стратегии за използване на AI чатботове
Една от най-големите тенденции в разработването на уебсайтове е повишаването на нивата на интерактивност. Потребителите вече не искат просто да четат съдържание; те искат да бъдат ангажирани чрез тестове, които генерират персонализирани препоръки, възможността да тестват SaaS платформи и обслужване на клиенти в реално време. Въпреки че чатботовете са достъпни за уеб дизайнерите от няколко години, става все по-популярно уебсайтовете да използват чатботове. Внедряването на чатбот на вашия уебсайт може да подобри вашето SEO и да допринесе значително за усилията ви.
Какво представляват AI чатботовете?
AI чатботовете са софтуерни приложения, които симулират човешки разговор. Макар че не са нови, те стават все по-популярни с увеличаването на възможностите и приложенията им. Когато бъдат внедрени на уебсайт, чатботовете могат да предлагат ръководства, да предоставят отстъпки и да отговарят на въпроси, привличайки вниманието на потребителите и насърчавайки потенциалните клиенти да купуват по-бързо, отколкото биха го направили иначе. Някои примери за популярни AI чатботове в търговски уебсайтове включват Intercom и Tidio. Използването на AI чатботове също така намалява броя на персонала, който трябва да работи едновременно, и може да ви позволи да създавате отговори веднъж на многократно задавани въпроси, вместо да е необходимо да предоставяте поддръжка на живо на всеки потребител, който задава едни и същи въпроси.
Ползите от използването на AI чатботове за привличане на потенциални клиенти
Има много предимства от използването на чатботове на уебсайта на вашия бизнес. Използването на чатботове подобрява потребителското изживяване, защото позволява на потребителите да задават въпроси в разговорна форма, вместо да използват традиционна лента за търсене или да преглеждат уебсайта ви. Чатботовете увеличават времето за престой, като увеличават времето, което потребителите е вероятно да прекарат на вашата страница. Когато клиентите започнат да взаимодействат с чатбот, е по-вероятно да завършат взаимодействието, вместо да кликнат на друга страница веднага. Това не само увеличава шансовете за конверсия; също така сигнализира на търсачките, че вашата страница ангажира потребителите и предоставя висококачествено потребителско изживяване. Това са важни фактори за класиране за много търсачки и могат да допринесат за вашия SEO успех.
Чатботовете, които предоставят точна, персонализирана информация, изграждат доверие и лоялност на клиентите незабавно, увеличавайки броя на потенциалните клиенти и подобрявайки задържането им. Чатботовете могат да бъдат програмирани и да задават рутинни въпроси, за да установят нивото на интерес на клиента, да определят бюджета му, услугите, от които се интересува, и дори да събират информация за контакт и да го подканват да насрочи разговор за продажби. Чрез квалифициране на потенциални клиенти, чатботовете могат да ви помогнат да увеличите реализациите и да елиминирате неподходящи потенциални клиенти, които иначе биха губили време и ресурси на вашите служители.
Стратегии за използване на AI чатботове
Ето три стратегии, които можете да приложите, ако започвате да използвате AI чатботове на уебсайта на вашия бизнес.
- Изберете страници с висока стойност - Може да не е полезно (или уместно) да имате чатбот на всяка страница от вашия уебсайт. Важно е да изберете страници с висока стойност, за да представите чатботове, за да увеличите максимално генерирането на потенциални клиенти. Всъщност може да е обезсърчително за потребителите да имат изскачащи прозорци на чатботове на всяка страница. Изберете страници, които са важни в пътуването на купувача и е вероятно да насърчат реализациите. Това може да включва вашата начална страница, страници с често задавани въпроси или контакти, както и страници с цени или продукти.
- Използвайте транскрипти от чатботове, за да информирате SEO - Може да е полезно редовно да преглеждате транскриптите на потребителските взаимодействия с вашия чатбот. Това може да ви помогне да идентифицирате пропуски в съдържанието и ключови думи с дълга опашка. Използването на тези възможности във вашата SEO стратегия може да ви помогне да създадете съдържание, което е релевантно за вашата целева аудитория и следователно е по-вероятно да бъде представено в богати фрагменти, обзори с изкуствен интелект, търсачки с изкуствен интелект и SERP.
- Автоматизиране на квалификацията на потенциални клиенти - Какво прави един потенциален клиент релевантен за вашия бизнес? След като отговорите на този въпрос, вие сте на добър път да използвате чатбот, който да ви помогне да квалифицирате потенциални клиенти. Чатботовете могат да събират информация за контакт, да определят интересите на хората, бюджета, индустрията или всяка друга релевантна информация. Това може да помогне на вашия екип да приоритизира потенциалните клиенти и да рационализира процеса на генериране на потенциални клиенти.
Показатели за ефективност, които да наблюдавате
Изключително важно е да наблюдавате как се представят вашите чатботове. Много компании внедряват чатботове на своя уебсайт, но не са сигурни как да разберат дали те допринасят за тяхното SEO и генериране на потенциални клиенти. Следните показатели могат да ви помогнат да определите дали избраният от вас чатбот допринася за вашия растеж.
- Ангажираност на потребителите - Какъв процент от потребителите действително взаимодействат с вашите чатботове? Ако процентът е нисък, може да има проблем със съобщението, което се появява първоначално, или може да се наложи да помислите към кои страници се насочвате. След като оцените ангажираността на потребителите, може да е полезно да разгледате и предаването на чат, и задържането на потребителите, за да оцените ефективността на първоначалното взаимодействие.
- Време на сесията и процент на отпадане - Оценете времето, което потребителите прекарват във взаимодействие с вашия чатбот и на страници, които съдържат чатботове. Това може да ви помогне да определите дали те ефективно привличат вниманието на потребителите и предоставят отговори на техните въпроси. Ако чатботовете не намаляват значително процента на отпадане, може да се наложи да преоцените стратегията си.
- Обем на потенциалните клиенти - Мониторингът на обема на потенциалните клиенти може да ви помогне да определите дали извличате максимума от вашите SEO усилия, включително вашия уебсайт и всички чатботове, които внедрявате. Този показател обаче ще бъде най-полезен, ако обърнете внимание откъде идват потенциалните клиенти. Това ще ви позволи да определите дали чатбот на вашия уебсайт действително генерира нови потенциални клиенти и дали тези потенциални клиенти са релевантни.
Ако все още не използвате чатбот на уебсайта си, може да пропускате потенциални възможности за SEO и генериране на потенциални клиенти. Чрез идентифициране на страници с висока стойност и внимателно наблюдение на ефективността, вашият бизнес може да използва чатботове с изкуствен интелект, за да увеличи максимално ресурсите си за обслужване на клиенти и да изгради лоялност на клиентите. Поддържайте уебсайта си на върха на развитието на изкуствен интелект със стратегическо използване на чатботове с изкуствен интелект.
Източник: Съммит Гимире, основател и ръководител на SEO в Outpace, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.