Кувейт съживява Пътя на коприната с мост от 36 километра

Кувейт съживява Пътя на коприната с мост от 36 километра

Кувейт строи огромен мост с дължина 36 километра над водите на Залива, за да изпълни амбициозен проект, чиято цел е да вдъхне отново живот на Пътя на коприната между Азия и Европа, информира Франс прес.

Този монументален обект ще свързва столицата на Кувейт със Суббия, район в северната част на страната, близо до границата по суша и по вода с Ирак и Иран.

Наречен на името на починалия емир Джабер ал Ахмед ал Сабах, мостът се определя като стратегически за успеха на проекта Силк сити (Silk City), зона за свободна търговия, разположена между Централна Азия и Европа, обяснява Ахмед ал Хасан, високопоставен служител от министерството на благоустройството.

За целта малката държава възражда митичния Път на коприната, мрежата от търговски пътища между Изтока и Запада, по които векове наред са преминавали много стоки, сред които и коприна.

Започнат през 2015 година от правителството, проектът Силк сити се нуждае от инвестиции до 95 милиарда евро, отбелязва Ал Хасан.

Според първоначалния проект Силк сити ще може да приеме 700 000 жители в град, който ще бъде изцяло завършен към 2030 година. Проектирано е в него да се извисява кула, висока 1001 метра, а вече има и изградена електроцентрала с мощност 5000 мегавата.

Голямо пристанище за контейнери се строи на остров Бубиян, най-големия в Кувейт, близо до иранското крайбрежие.

Мостът започва от голямото търговско пристанище на емирството в Шуейх и ще има два участъка: главният свързва Суббия от север, а другият с дължина 12,4 км - от запад.

След влизането си в действие мостът ще намали времето за преминаване на Кувейтския залив до близо 20 минути в сравнение със сегашните час и половина. Дейностите по него вече са изпълнени на 73 процента и двата елемента от проекта трябва да са готови до ноември 2018 година.

За да бъде изпълнен този амбициозен план се е наложило да бъдат изградени два изкуствени острова. Мостът към Суббия ще се крепи от 1500 пилона с диаметър до три метра, с основа на дълбочина до 72 метра, а това е световен рекорд, посочи г-жа Маи ал Месад, която е инженер и участва в строежа.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ