Слушаме музика 18 часа седмично, вижте къде най-много
Музиката е неразделна част от нашия живот. Слушаме музика навсякъде, където можем. Неслучайно се предлагат водоустойчиви слушалки, за да можем да се наслаждаваме на любимата си музика дори под душа.
Най-често слушаме всъщност музика в автомобила си. Поне според доклада за потребителските нагласи на Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI) за състоянието на пазара на музика за 2018 г. Според данните всеки един от нас се наслаждава на музика средно по близо 18 часа седмично и то предимно в колите си.
Почти половината от времето, прекарано в слушане на музика по желание, е в YouTube.
Масово се използват и платени аудио стрийминг услуги, като младите музикални слушатели са най-запалените потребители на платформи за on-demand streaming.
Търсенето на лицензирана музика става все по-доминиращо на бързо развиващите се музикални пазари. Китай и Индия са първенци в това отношение.
Въпреки това нарушаването на авторското и сродните му права остава основен проблем. Над една трета от потребителите достигат до музика чрез методи, които са в нарушение на закона – най-разпространеният сред тях е stream ripping.
“Тазгодишният Доклад за потребителските нагласи в сферата на музиката за 2018 разкрива, как записаната музика е втъкана в живота на феновете от цял свят. Все по-достъпна, тя продължава да намира разпространение чрез различни формати, жанрове и технологии. Звукозаписните компании работят със своите партньори за съхраняването и развитието на музикалното богатство и разнообразие, за да радват хората, а музиката да продължи своето вълнуващото пътешествие по света.
Този доклад показва и придизвикателствата, пред които музикалната общност е изправена. От една страна, това е нарастващата заплаха от нарушаване на авторското право и сродните му права в дигитална среда, а от друга - невъзможността да се постигне справедливо възнаграждение от някои платформи и услуги, които дават достъп до качено от потребителите съдържание. Политиците в цял свят анализират тези проблеми и все по-активно се ангажират с тяхното решаване", коментира Франсис Муур, Изпълнителен Директор на Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI).
Любителите на музика в Япония, Франця и Бразилия пък имат специално отношение към местните музикални жанрове които са предпочитани от слушателите.
"Противно на отбелязаната в Доклада тенденция на повишен интерес към местната музика, търсенето на българска музика остава по-слабо спрямо чуждестранната", отбелязва Ина Килева, Изпълнителен Директор на Българската Асоциация на Музикалните Продуценти (БАМП). „ Стриймингът е предпочитаният начин за достъп до музика и у нас. В България активните потребители на легални дигитални услуги са над 100 000 души, а сред тях преобладават младите професионалисти от големите градове. Наблюдава се интерес към разнообразна и разнородна по жанр и стил музика. Показателен в това отношение е фактът, че у нас 100-те най-стриймвани песни формират едва 5% от общия брой стриймвания.
И друг любопитен момент в потребителските нагласи на българина – ползването на дигитални услуги става масово от настолни компютри, а достъпването до музика чрез мобилни устройства у нас е под средното за света”, допълва още Килева.
Каквато и музика да предпочитате вие, ние ви поздравяваме с любимото ви парче и ви пожелаваме точно сега да го пуснат по радиото.
Приятно слушане.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.