Похапването като социален феномен

Похапването като социален феномен

Похапването като социален феномен

Похапването е много повече от източник на храна и удоволствие. То е основа на социална връзка и вдъхновение за нови преживявания, казва Дърк Ван де Пут, председател и главен изпълнителен директор на Монделийз Интернешънъл по повод публикувания днес годишен доклад State of Snacking™ . Компанията огласи резултатите от третото поред глобално проучване на потребителските тенденции, в което са анализирани данните за начина, по който потребителите вземат решения за похапване (snacking). В доклада си Монделийз подчертава, че потребителите продължават да предпочитат похапването пред традиционното хранене през деня. Това е все по-често срещано поведение, ускорено от продължаващата пандемия, което започва да се превръща в част от ежедневието на хората. Анализаторите извеждат следните основни тенденции:

  • похапването (snacking) е предпочитано пред познатото традиционно хранене за трета поредна година;
  • осъзнатата консумация и благополучието играят все по-важна роля в мотивацията на потребителите да похапват;
  • голяма част от потребителите съобразяват решенията си за покупка на храни с ценностите си;
  • балансираното хранене все по-често включва и малко удоволствие;р
  • разширено определение - близо 80% от потребителите в световен мащаб твърдят, че дефиницията им за похапването се е променила през последните 3 години. 

Проучването потвърждава, че за трети пореден път потребителите предпочитат похапването (snacking) пред традиционното хранене (64%), което е с 5% повече от резултатите, отчетени през 2019 г.) Тази тенденция се засилва сред по-младите поколения, като 75% от представителите на Gen Z заменят всеки ден поне едно хранене с похапване. Докладът State of Snacking, разработен в партньорство с The Harris Poll, допълва солидната база данни на Монделийз Интернешънъл за пазара на продуктите за похапване, включително макротенденциите, които определят бъдещето на похапването, с нови социологически проучвания, проведени сред хиляди потребители в 12 държави. Данните са в унисон със стратегия на компанията да се превърне в световен лидер в областта, като предлага правилния продукт, в точния момент, произведен по един устойчив начин. Основните изводи в доклада са:

- Отвъд храненето – 85% от потребителите консумират поне един продукт, който им носи малка доза удоволствие, 88% споделят, че балансираният хранителен режим може да включва и малко удоволствие, а 74% - че не могат да си представят света без шоколад.

- Интегриране на решенията за покупка с ценностите – 85% от потребителите по света искат да купуват продукти за похапване от компании, които полагат усилия за опазване на околната среда.

- Въздействие, повлияно от социалната свързаност - в световен мащаб повече от половината анкетирани твърдят, че социалните медии са ги вдъхновили да опитат нови продукти за похапване през последната година.

- Търсене на похапванията при поискване - потребителите експериментират с нови канали за купуване на продукти за похапване. Повече от половината от тях съобщават, че през последната година при пазаруването им са използвали поне три нетрадиционни или нови канала (53%). Това са както приложения за доставка и онлайн поръчки за вземане от място, така и магазини и уебсайтове за директна доставка до потребителя.

- Целенасочено похапване - потребителите стават все по-преднамерени при вземането на решения за покупка, тъй като все повече се съобразяват със своите ценности. Те полагат повече усилия, за да научат повече за марките или компаниите, от които купуват, и стават по-взискателни към устойчивия характер на продуктите за хапване, които избират. Намаляването на отпадъците е на първо място, тъй като потребителите казват, че най-важното екологично въздействие върху избора им на храни е наличието на опаковки, генериращи малко отпадъчен материал (78%).

Социалните медии като вдъхновение за похапване - социалните медии са нарастващ източник на нова информация, тъй като потребителите все по-често намират тенденции в храненето, вдъхновение и общуват чрез своите канали. Повече от половината потребителите в световен мащаб (55%) казват, че социалните медии са ги вдъхновили да опитат нови продукти за хапване през изминалата година, като най-осезаемо е това при представителите на Gen Z (70%) и Millennials (71%)

.„Потребителите стават все по-взискателни в избора си на продукти за похапване, тъй като тенденцията за съзнателно потребление се засилва. Продължаваме да установяваме, че мнозинството от тях все по-често включва малки удоволствия като част от балансираното хранене“, продължава Ван де Пут. Проучването е проведено онлайн от агенция The Harris Poll по поръчка на Монделийз Интернешънъл в периода 5-27 октомври 2021 г. сред 3 055 възрастни в световен мащаб на възраст над 18 години. Изследването обхваща 12 пазара – САЩ, Мексико, Бразилия, Бразилия, Франция, Германия, Обединеното кралство, Русия, Китай, Индия, Индонезия и Австралия.  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ