Търговци са отказвали рекламация на стоки в Черния петък
В дните около Черния петък търговци са се опитали да продават стоки без право на рекламация, с мотива, че са на промоция. Това е нелоялна търговска практика, поясни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов на специална пресконференция днес.
Такива случаи са били единични, но е факт, че има опит на търговци да ограничават отговорността си, извеждайки като аргумент факта, че в момента има промоция или намаление - ако даде дефект, няма да може да има рекламация, защото е взето на половин цена, допълни той
Маргаритов припомни на потребителите, че законът не прави разлика между ситуациите, в които се продава дадена стока и потребителите разполагат с право на информация, на рекламация, право на отказ в онлайн среда, независимо дали има намаление или не.
Вече са взети необходимите мерки и нарушителите ще бъдат санкционирани, за да се изчисти пазарът от подобни практики през предстоящите коледни и новогодишни празници, допълни председателят на КЗП.
В комисията са получени няколко десетки сигнали през изминалите три дни, направени са над 200 проверки в търговски обекти и онлайн магазините.
Сред нарушенията на първо място са изкуствените намаления - това са случаите, в които непосредствено преди промоционалната кампания се вдигат цените на определени продукти и след това се анонсира намаление, което обаче не е действително. Такива случаи има и в онлайн търговията, и в търговската мрежа. В деня на т.нар. Черен петък са установени около 25-30 такива случая.
Друг проблем е и недостатъчното количество на стоки, които шумно са рекламирани, че са в намаление, но после се оказва, че наличността е скромна.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.