Всички пострадали от инцидента на АМ "Струма" са в стабилно състояние

Всички пострадали от инцидента на АМ Струма са в стабилно състояние

Всички пострадали от инцидента на АМ "Струма" са в стабилно състояние

Всички седем пострадали при инцидента на магистрала "Струма" са в стабилно състояние и няма опасност за живота им, обясниха на брифинг лекарите от болница "Пирогов". 

"Извършени са необходимите спешни оперативни интервенции. Вчера са направени две операции. Единият опериран пациент беше с фрактура на подбедрицата. Една от пострадалите беше оперирана заради счупената колянна става. Пациентите изкараха спокойно нощта", обясни д-р Мая Аргирова, началник на Клиниката по изгаряние и пластична хирургия. По думите й, състоянието им се оценява като добро. 

Днес предстоят още две операции на двама от пострадалите. Един от пациентите е с дълбоко изгаряне на двете ръце, което трябва да бъде оперирано и едно момиче, чието дясно коляно трябва да се оперира.  

Шест души са в Клиниката по изгаряния, а един - в Клиниката по травматологията. С пострадалите работят психолози. Единия от пациентите е тежък психически шок. Двама от пациентите са успели да се видят с близките си. Ще се обмисли тези, които са стабилни и има възможност, да си отидат в близките дни. Предстои да бъде взето такова решение, стана ясно на брифинга пред "Пирогов". 

Припомняме, че при пътен инцидент с автобус на магистрала "Струма" на 23 ноември загинаха 45 души, а седем пострадаха тежко и бяха откарани в столичната болница за спешна помощ "Пирогов". Туристическият автобус с регистрация в Скопие, пътуващ от Турция към Северна Македония катастрофира и се запали на магистралата край пернишкото с. Боснек. Предстои да бъдат идентифицирани телата с биологичен материал от близките. Разследващите трябва да установят причините за жестоката трагeдия като основните версии засега са две - човешка грешка и техническа неизправност. 

В памет на загиналите при пожара в Дома за възрастни хора в село Рояк и на жертвите от тежката катастрофа на автомагистрала "Струма" България обяви днешният 24 ноември за Ден на траур. През целия ден националните флагове на всички държавни институции ще бъдат свалени наполовина. Последният път, когато България е била в траур, е на 27 август 2018 г. в памет на 20 загинали в тежката катастрофа с автобус край Своге на 25 август. 

Трима съдебни лекари от Института за съдебна медицина в Скопие се очаква да се включат днес в експертния екип в София, който ще извърши аутопсия и идентификация на телата на загиналите хора в катастрофата на АМ "Струма", предаде агенция МИА. "Те вече са пристигнали в София с цел да помогнат за по-бързото завършване на аутопсиите. Извършена е необходимата за това процедура - изпращане на официална нота за ангажирането на медиците до прокуратурата в София. Предстои прокуратурата да одобри включването на македонските експерти в процеса на идентификация", съобщи външният министър на Северна Македония Буяр Османи късно снощи на съвместна пресконференция с министрите на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски. 

Междувременно, министерството на транспорта на Северна Македония започна процедура по отнемане на лиценза на автопревозвача "Беса Транс", в чийто автобус загинаха 45 души на АМ "Струма". "Превозвачът извършвал международен превоз без конкретният автобус да е имал лиценз. Изгорелият автобус не е бил регистриран от страна на превозвача съгласно член 11, алинея 5 от закона за пътнически превоз и автобусът не фигурира в електронната база данни на министерството на транспорта и съобщенията", каза ресорният министър Благой Бочварски, цитиран от агенция МИА.

Участъкът на магистрала "Струма", на който стана трагедията с автобуса, остава ограничено в посока Дупница. Въведен е обходен маршрут п.в. Даскалово - Перник - Радомир - п.в. Долна Диканя. Предстои екипи на Агенция "Пътна инфраструктура" да обработят местопроизшествието с пяна и пясък. 

"За да се движи автобусът на територията на България и Турция, шофьорът е представил някакви документи. При влизане в страната граничните власти проверяват всички документи на превозните средства и водачите. Лицензът е сред тях, така че документ е бил представен. Дали той е бил истински, дали е бил за това превозно средството, това ще се изяснява", коментира в ефира на Нова телевизия директорът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. 

По думите му, времето от влизането на автобуса в България до мястото на инцидента е около 5 часа. "Това за изминаване на 300-320 км е нормално. Трябва да се изясни кои са местата и точните часове, в които е спирал и почивал, за да стане ясно дали се е придвижвал със допустимата скорост за България", посочи Рановски.

В страната са регистрирани и други тежки инциденти с автобуси, но не в такъв мащаб, показват данните от "Справочна информация" на БТА.

  • На 25 август 2018 г. става тежка катастрофа в Искърското дефиле. Автобусът излиза извън пътното платно, преобръща се и пада на площадка под нивото на пътя. Загиват 17 от 34 пътници.
  • На 28 май 2009 г., до местността "Бакаджика" край Ямбол, автобус "Чавдар" се блъска в дърво и се преобръща. На мястото е имало хора, дошли за събора там по повод на Спасовден. Автобусът не успява да спре на слизане от връх Бакаджик и помита изкачващите се хора. Загиват 17 души.
  • Осемнайсет души загиват при катастрофата на 7 декември 2006 г. край гр. Бяла, Русенско. Тогава катастрофират автобус от градския транспорт и камион при излизането му на главния път Русе-София. При сблъсъка автобусът пада в река Янтра.
  • На 7 април 1993 г., на моста на река Янтра край Бяла, става друго тежко пътнотранспортно произшествие. Пътуващият транзитно от Букурещ за Истанбул автобус на турската фирма "Али Баба" е застигнат от тежкотоварен автомобил "Шкода-Европа" с ремарке. В момента на изпреварване срещу камиона се задава друг автобус - "Чавдар". Камионът притиска с ремаркето турския автобус, който, през перилата на моста, полита от около 20 метра и в реката на тавана си. В автобуса има 46 души - 43-ма пътници, от които 40 румънци и трима граждани от ОНД, трима турци - шофьори и водач на групата туристи. Загиват 29 души.
  • На същото място, само след пет часа, става втора катастрофа - с крана, опитващ се да изтегли от реката останките на смазания автобус. Турският тир не се подчинява на сигнализацията на полицията да спре и с голяма скорост връхлита върху товароподемното съоръжение. Тежко ранен е кранистът.
  • През 1979 г., на 29 юли, на т.нар. Гълъбовски прелез, на три километра от Симеоновград, влак връхлита върху автобус "Чавдар". Изгарят 18 души. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ