Хайко Маас: Политиката няма място в решението на Volkswagen

Хайко Маас: Политиката няма място в решението на Volkswagen

Политиката няма място в решението на Volkswagen за това къде ще построи новия си завод. Това заяви на пресконференция днес в София външният министър на Германия Хайко Маас, който е на официално посещение у нас, предаде Дарик. Маас обясни, че ще бъдат взети под внимание факти като този, че немският език е разпространен в България, но решението ще е изцяло на автомобилния концерн. 

Все още няма яснота дали германският автомобилен концерн ще построи новия си завод, планиран за Европа, в България. Министърът на външните работи на Германия Хайко Маас бе категоричен, че политиците няма да се намесват в решението на автомобилната компания.

„В България действа изключително активна индустриална търговска камара. Известно е, че в България немският език е много разпространен.  Всички тези неща са известни и това ще бъде взето предвид от автомобилната компания, когато взима решението си. Но искам да кажа, че това е решение, което ще бъде взето от фирма Volkswagen, това не е въпрос, в който политиката може да се намесва“, коментира Маас.

Германия е един от най-големите инвеститори в България. Около пет хиляди германски фирми развиват бизнес у нас, а немският език е вторият най-изучаван чужд език, отбеляза от своя страна българският външен министър Екатерина Захариева, след срещата си с Хайко Маас.

Двамата са обсъдили актуални теми от двустранните отношения и дневния ред на Европейския съюз.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
На днешната дата, 13 юли. Рождениците днес
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?
Рейтингова агенция Scope очаква ръст на германският дълг до 74% от БВП до 2030 г.