Министерски цитат на деня: "Ще искам от вас нищо повече от труд, пот и сълзи"
"Ще искам от вас нищо повече от труд, пот и сълзи!" С този цитат по Чърчил се обърна вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов към участниците в работното заседание за развитието на стратегическите инфраструктурни обекти и за новата програма за ремонт на пътищата. То беше излъчено на официалната фейсбук страница на вицепремиера и продължи четири часа.
Да се хванем за ръце и да оправим пътищата, така че хората, когато излязат на пътя, да правят разлика между участъка, който сме ремонтирали тази година по линия на новата програма и досегашния път, призова министърът участниците в срещата.
Магистрала "Хемус" остава основен приорет и в новата програма по линия на текущото поддържане до изготвяне на проект на основен ремонт на съществуващото трасе, стана ясно известно по време на заседанието. След Великден тунелите "Ечемишка" и "Витиня" ще бъдат приведени към европейските изисквания. Ще се ремонтират и нагъванията по настилката на магистралата между 12-и и 13-и километър. Ремонти там не са правени от годината на строителството на трасето - 1976 г.
По магистрала "Тракия", освен ремонт при километър 123 в област Пазарджик, ще се прави и локална подмяна на износващия пласт между тунел "Траянови врата" и 66-и километър.
Довършването на Софийския околовръстен проект бе определено от министъра като възможен проект, на който трябва да се даде тласък през тази година.
Колкото до първоначалните амбициозни заявки на управляващите за изграждане на няколко нови моста над Дунав само за година, Гроздан Караджов днес посочи като "някакъв реалистичен срок" шест години и то, от дата на подписването на споразумение с Румъния за всеки един от тях, "ако не борим дълги съдебни обжалвания."
Става дума за мостовете Оряхово - Бекет, Никопол - Турну Мъгуреле, Русе - Гюргево и Силистра - Кълъраш. В най-напреднала фаза са разговорите с румънската страна за моста при Русе, който ще е и начало на магистралата Русе - Търново, но по него не се е стигнало до възлагане на инвестиционно проучване, стана ясно на заседанието. Караджов уточни, че за съоръженията трябва да се възложат проучвания да определят най-подходящите места за устоите им, за проектирането на конструкцията, да се направят отчужденията, като тези процеси могат да завършат след две години в най-добрия вариант, след което да се получи разрешение за строителство. По време на заседанието бе напомнено, че строителството на моста при Видин е отнело около четири години заедно с подходите от българска и румънска страна.
За проекта за тунела "Петрохан", който е дълъг почти 7 километра и ще бъде с магистрални габарити, се предвижда до 2026 г. да има разрешение за строеж, а предвид сложността му, евентуално през 2031 г. да има трасе по това направление от Дунав мост при Видин до столицата, като в този разчет влиза и изграждането на тунела. Финансирането все още е в подготвителен етап, като има визия той да бъде предложен за финансиране по инициативата "Три морета".
За магистрала "Черно море", която ще е дълга около 100 километра, при най-добро стечение на обстоятелствата може да се очаква до края на 2027 г. да бъдат преминати всички етапи, необходими за получаване на разрешение за строеж. Поне пет години ще са нужни за строителството на магистралата, от която ще има отсечки до курортните градове.
"Около 3 млрд. лева са необходими за трите проекта в цялост - за магистрала Русе - Велико Търново, за обходния път на Габрово с тунела под Шипка и за участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. По новата оперативна програма "Транспортна свързаност" се очаква да получим 1,1 млрд. лева и за оставащите 1,9 млрд. лева ще трябва да се търси финансиране", каза регионалният министър.
Очаква се до 2030 г. магистралата Русе - Велико Търново да бъде завършена, а през 2028 г. да е готов един от най-наситените на пътни произшествия участъци Русе - Бяла, добави министър Караджов.
За магистрала "Струма" през Кресненското дефиле другата седмица ще се сформират три комисии от МРРБ и МОСВ, които едновременно ще работят по това кой от вариантите МОСВ ще съгласува за изпълнение с минимални вреди за природата, като не може да се дадат прогнозни срокове за изграждането на обекта, каза още министърът.
Във връзка с повишените цени на строителните материали, Гроздан Караджов се ангажира другата седмица да бъде сформирана работна група, която "да намери справедлив механизъм за индексация."
Стотици въпроси за предстоящи ремонти на пътища имаше от гражданите. Голяма част от тях получиха отговори в рамките на заседанието
Министърът съобщи още, че ще има следваща такава среща в средата на годината, за да се види какви трудности се срещат при изпълнението на програмата.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Foxconn ще внедри хуманоидни роботи в завода си за AI сървъри в Хюстън
Компании |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Финанси | Advertorial |Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Финанси |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Силните финансови отчети в технологичния сектор успокояват опасенията от AI балон
Финанси |Времето: Слънчево с температури до 21 градуса
България |Кати Ууд вижда хуманоидните роботи като най-голямата възможност в AI сферата
Икономика |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.