Комисията по хазарта да стане агенция, предлага финансовото министерство

Комисията по хазарта да стане агенция, предлага финансовото министерство

Държавната комисия по хазарта да се преструктурира в Национална агенция, предлага Министерството на финансите в публикуван за обществено обсъждане проект на закон за новата структура.

Предвижда се тя да бъде специализиран държавен орган към министъра на финансите, който изпълнява държавната политика в областта на хазарта и свързаните с него дейности.

Според мотивите към законопроекта предлаганите промени са продиктувани от констатираните недостатъци и проблеми в работата на настоящия регулатор /Държавната комисия по хазарта/ и имат за цел тяхното преодоляване чрез мерки за повишаване на ефикасността, бързината, прозрачността и "непротиворечивостта при правоприлагането, свързано с обществените отношения в областта на хазарта."

Един от фиксираните в промените недостатъци е, че действащата комисия по хазарта е колегиален орган. Създаването на агенция би означавало замяната на тази структура с едноличен такъв, в лицето на изпълнителния директор на НАХ. Според финансовото министерство това ще осигури "бързина в развиващите се пред държавния орган производства и персонализиране на отговорността, с оглед законосъобразно вземане на решения." Предложената промяна в структурата на регулаторния орган е в синхрон и със световните и европейските практики, посочват още от ведомството и се позовават на изготвен сравнително-правен анализ. Той  показвал, че в голяма част от държавите в световен мащаб хазартната регулация се осъществява не от колегиален орган, а от едноличен орган, най-вече поради необходимостта "от оперативност с оглед динамиката на хазартния сектор". Сред държавите, в които регулаторният орган е едноличен, са Дания, Франция, Германия, Латвия, Литва, Малта, Нидерландия, Норвегия, Швеция и др, допълват от министерството.

В преходните и заключителни разпоредби на законопроекта се правят редица изменения и допълнения в разпоредбите на Закона за хазарта (ЗХ), с които, от една страна, той се привежда в съответствие с новата структура на регулатора, а, от друга страна, се внася яснота и избягване на противоречиво тълкуване на някои от нормите на закона.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ