Лесно за четене, приятно за гледане

Лесно за четене, приятно за гледане

Преди да започнете да пишете прессъобщението си, се запитайте как трябва да го направите. Много ненужни информации циркулират в нюзрумите и интернет сайтовете – такива, в които не се казва нищо полезно. Защо репортерите трябва да споделят точно вашата история? С какво е интересна за читателите и с какво превъзхожда това, което другите брандове имат да кажат?

Жанет Бувоар споделя за Medium.com няколко ценни препоръки за прес релийза.

Структурата

Всяко от следните представлява един параграф:

  • Обобщение на написаното: Повечето хора не четат релийза след втория параграф. Важно е обаче да се подсигурите, че сте ги запознали с цялото съдържание, затова краткото обобщение в началото оправдава очакванията.
  • В контекста на компанията: Как се вписва в стратегията и мисията на компанията новината, която представяте? С какво е уникална и различна, в сравнение с обстановката на пазара?
  • Цитати от трети страни: Задължително включете цитати в своето съобщение до медиите и се уверете, че няма да ви повредят, ако бъдат извадени от контекста на релийза ви, защото репортерите често ги използват.
  • Допълнителни ресурси: Прикачете снимки и мултимедийни файлове, които репортерите да ползват. Добавете линкове към всички социални медии, в които компанията ви има профил, както и линк към уебсайта ви.

Стилистично оформление

  • Силно заглавие – избягвайте жаргона и използвайте наистина ефективни думи. Опитайте да напишете няколко заглавие, преди окончателно да изберете едно.
  • Бъдете кратки – можете да напишете стотици празни думи без никакъв смисъл, само за да догоните даден обем. По-добре си го спестете.
  • Форматирането има значение – използвайте кратки параграфи и добавете всичко, което смятате, че ще направи прессъобщението лесно за четене и приятно за гледане

Разпространението

Когато вземате решение къде да разпространявате прессъобщението си, мислете за това къде е таргет аудиторията ви и кой ще е най-заинтересован да го прочете. Ако е възможно, разгледайте публични данни, които медиите предоставят. Разгледайте и рубриките им, за да прецените дали и къде бихте се вписали в потока от съдържание, така че да не се натрапвате нито на репортерите, нито на читателите.

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ