Кризата "Боинг"
Американският авиопроизводител "Боинг" преминава през най-голямата криза в историята си, след като излезе с безпрецедентно решение да заземи всички свои самолети от модела 737 MAX. Това се случи след два инцидента в рамките на половин година с конкретния модел, при които загинаха много хора.
Boeing заземява цялата си световна флота от самолети 737 Max
Джей Ти О'Донъл коментира темата от гледна точка на бранда "Боинг" в изданието Inc.com и неговия раздел за маркетинг. Ето какво анализира тя:
...
Кризата "Боинг" е повече от индивидуална криза на една компания, в момента тя засяга цялата национална въздухоплавателна индустрия на САЩ.
Добър пример за реакция във връзка с нея е изявлението на Сара Нилсън - говорител на профсъюза, който представя интересите и гласовете на над 50 000 служители на въздушния транспорт в Щатите - стюарди, стюардеси, пилоти. Нилсън написа в Twitter следното при новината за спиране на полетите на 737 MAX:
"Добра новина е, че 737 MAX сега ще получи вниманието, от което се нуждае, за да се реагира на тревогите за неопределени проблеми с безопасността. Ние трябва да се фокусираме върху необходимата поправка, вместо върху несигурността на летенето (с тези самолети - б.р.).
Животите винаги трябва да бъдат поставени на първо място. Но и един бранд е сложен в залог. И този бранд не е просто "Боинг". Това е Америка. Става дума за това какво означава Америка за международната авиация и в продължение, в обширната част от света-- че ние поставяме стандарта за безопасност, компетентност и честност в управлението на авиацията".
Веднъж щом човек премине през вдъхването на доверие, че животите са напърво място, след което компетентността и честността бъдат споменати, той би могъл да се успокои, особено след умората да се опитва да разбере аерофизиката и инженерството във връзка с възникналия проблем.
Когато летят, хората просто очакват безопасни самолети и компетентен екипаж - това е заложеният основен минимум. Всички се доверяват на репутацията на авиолинията и на производителя на самолета, както и на пилота - че той знае какво прави.
Както е казал Уорън Бъфет, "Отнема 20 години да изградиш репутация и 5 минути да я съсипеш".
Разбира се, репутацията и бранда не са едно и също нещо. Но пасажерите и служителите не правят своите решения на базата на безопасност, основана на технически детайли. Те просто подхождат с доверие и ако нещо ги накара да се поколебаят, то трябва да бъде отстранено като фактор.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.