Най-големите бранд провали на 2018 г.
Почти всяка идея може да звучи чудесно в заседателната зала. Но когато бъде реализирана във външния свят, може да се обърка. В някои случаи, ужасно погрешно.
Причината може да е залегнала в концепцията, а може и в изпълнението. Една лоша маркетингова кампания може да доведе до абсолютна бъркотия.
Ето седем от най-лошите бранд провали, възникнали през календарната година, която изпращаме - 2018 г. Случаите подбира и изброява в материал онлайн изданието Inc.com
1. H&M.
През януари модният гигант пусна изображение на уебсайта си с афро-американско дете, облечено със зелена тениска с надпис "Най-готината маймуна в джунглата". Част от клиентите му бяха възмутени, а потребители на Twitter критикуваха компанията за липса на културна чувствителност.
2. Estee Lauder
Също през януари Estee Lauder пусна нова линия фон дьо тен, наречена Double Wear Nude Water Fresh Makeup SPF25. Компанията представи над 30 нюанса на продукта, като повече от половината бяха насочени към жени с много бледа, бяла кожа, оставяйки твърде малко възможности за тъмнокожите жени. Рекламите изпратиха послание до клиентите за кого се грижи брандът, и за кого не.
3. "Milwaukee Bucks"
Грешка в Twitter доведе до това много баскетболни фенове в САЩ да повярват, че "Милуоки Бъкс" празнува уволнението на треньора си Джейсън Кид през януари 2018 г. Това се случи при пускане на новина за оттеглянето на треньора в момент, когато отборът празнуваше 50-годишнина. В профила се показаха много виртуални балони, които са знаци за празненство, докато новината бе съобщена.
4. Heineken
Компанията изуми мнозина през март с 30-секундна реклама, която показа барман, който плъзга бира между трима души, всички от които са черни, включително манекенка, на по-светла жена - азиатка. След това се показа надпис: "Понякога по-светлата/по-леката е по-добре."
5. Target
През юни купувачи в САЩ бяха изненадани да видят картичка за Деня на бащата в магазини на Target, показваща афро-американска двойка и надпис "Baby Daddy". Картичката бе открита от потребител на Facebook, който сподели, че била единствената в магазина с афро-американци. Target след това се извини.
6. Domino's Pizza
През септември 2018 г. руски франчайз на Domino's представи Dominos Forever - оферта за 100 безплатни пици годишно за 100 години на клиентите, които си татуират на кожата логото на бранда. Последваха стотици споделени в социалните мрежи снимки на татуирани любители на пицата. Domino's въведе ограничения на кампяниата като размер на татуировката, а после и граница на промоцията - за до 350 души. Програмата се очакваше да върви с месеци, но се наложи компанията да я прекрати за дни, за да предотврати хиляди хора да се включат.
7. Dolce & Gabbana
През ноември луксозната модна къща пусна маркетингова кампания, пълна с етнически стереотипи. Реклама на компанията показа китайски модел да се опитва - и да не успява - да яде различни италиански ястия с пръчици. Освен от съдържанието със сексуални асоциации, хората в Китай бяха възмутени от представянето на китайския народ и липсата на разбиране за културата му.
Нещата се влошиха до там, че след кампанията модният профил в Instagram "Diet Prada" публикува скрийншоти на размяна на реплики между основателя на модната къща Стефано Габана и модела Михаела Транова, в които Габана казва реплики от рода, че Китай е воняща държава и че в Китай има невежа воняща мафия. Публикацията на Diet Panda стана вирусно споделяна, последва онлайн движение на бойкот на продуктите на бранда в Китай под хаштага #BoycottDolce в местната голяма социална мрежа Weibo. Стефано Габана и неговият съдружник Доменико Долче се извиниха публично, но бяха принудени да анулират модното си ревю в Шанхай, което им струваше милиони.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.