Най-важният въпрос в прессъобщението

Най-важният въпрос в прессъобщението

Какво представлява прессъобщението? Това е най-вече една незавършена новинарска история. 

Всяко ефективно прессъобщение би трябвало да е пряк път към редакторите, журналистите или блогърите във връзка с всичко, от което те се нуждаят, за да напишат и завършат една новинарска статия в своята медия или платформа. В идеалния случай, без да им се налага допълнителна проучвателна работа, за да разберат още важни и основни неща. 

Така че когато изпращате прессъобщение, това което всъщност правите, е да предлагате една идея за отразяване на медиите. На редактори или автори. Вие им доставяте базата да се напише едно "парче" текст (или едно видео) по тема с новинарска стойност. Правите го с надеждата, че с няколко промени от тяхна страна според предпочитанията им, те ще излъчат историята ви до публиката си. 

И ако ви се получи добре, това ще бъде една ситуация, в която и двете страни печелят - както представителите на медии, така и вашият бизнес. Медиите може да получат интересна история за отразяване почти без усилия. Бизнесът, за който работите, ще стане по-известен, или пък продуктът му, събитието, постижението, за което съобщавате. Информацията ви може да бъде видяна от много хора. 

Но не правете грешката, че прессъобщението е просто бърз начин да се получи лесно публичност. Доброто прессъобщение определено НЕ е няколко неща, сред които:

  • Това не е безплатна реклама.
  • Не е опит да се направи продажба.
  • Не е платформа за самопромоция.
  • Не е биография на вашата компания.
  • Не е изложение на вашите продукти. 

Водещите съвети за писане на отлично прессъобщение остават едни и същи, а именно: открийте ъгъл на разказване на историята си, който да има новинарска стойност. Основният ви въпрос трябва да бъде "Защо някой трябва да го е грижа за това, за което съобщавам?". Това е най-важният въпрос в прессъобщението. 

Точно както всеки добър журналист, вие трябва да намерите начин да превърнете набор от сухи факти и събития в разказ, който да грабне интереса на определена общност от читатели. В повечето случаи това означава, че имате нужда от нещо от чисто човешки интерес.

И ако вашият бизнес току-що е приключил с голям проект с огромен бюджет, вероятно ще искате да се похвалите и с него. Но бизнесът, който се сблъсква с крайните си срокове и печели печалба, не е новина. Нито пък фактът, че правителството е завършило даден проект от няколкостотин милиона. Ако искате да дадете на прессъобщението си най-добрия шанс да бъдете в новините, трябва да смените фокуса от този върху вашата компания към нещо, за което читателите може да се интересуват, като например как тя помага на дадена местна общност. 

Пишете за редактора (не само за читателите). Придържайте се към фактите и представяйте само информацията, която редакторът да разбере и да публикува. Не забравяйте: просто им давате съставките за една добра история - не се опитвате да я присвоите.

И още: Придържайте се към очакваната структура. Има специален начин за написване на съобщенията за пресата - и има причина, поради която всеки го следва. Редакторите получават десетки прессъобщения от бизнеса всеки ден. Ако искате историята ви да изглежда като оригинално прессъобщение, трябва да следвате няколко основни правила. По-специално трябва:

  • Да пишете от трето лице. Информацията ви ще се появи в новинарски бюлетин, а не в собствения ви личен блог.
  • Да изработите ясно, неутрално и специфично заглавие. Не се опитвайте да бъдете много остроумни или сензационни - дайте най-важните факти с възможно най-малко думи.
  • Посочете ясно къде приключва историята ви. В повечето случаи можете да включите "Край" след последния ред на текста.

Но отвъд тези основни съвети трябва да знаете две важни журналистически техники - и двете се отнасят до структурата на прессъобщението:

Покривайте 5-те най-важни въпроса: Кой, какво, къде, защо и кога. 

По съвети в theukdomain.uk на Ед Палмър - копирайтър на свободна практика в Keep This Copy. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ