Британският рекламен регулатор вече следи и TikTok

Британският рекламен регулатор вече следи и TikTok

Британският рекламен регулатор вече следи и TikTok

Инфлуенсърка стана първото лице, получило забележка от рекламния регулатор на Великобритания заради публикация в TikTok.

Според Органа за рекламни стандарти (ASA) решението Емили Кенъм е пропуснала да обозначи като рекламно свое видео, в което популяризира продукти на бранда за стилизиране на коса GHD, пише „Би Би Си“. Това обикновено се случва чрез добавяне на специален етикет или хаштаг.

До момента регулаторът се фокусираше основно върху Facebook, Instagram, Snapchat и YouTube, както и върху традиционните медии.

„Това може да е първото ни решение за публикация в TikTok, но брандовете, рекламодателите и инфлуенсърите трябва да са напълно наясно, че рекламните правила се прилагат за тях онлайн и в социалните медии“, заяви говорител на ASA.

23-годишната Емили Кенъм има близо 700 хил. последователи в китайското приложение за кратки видеа. Проблемната публикация се е появила на 14 юни и според описанието ѝ потребителите могат да получат отстъпка за стоките на GHD, ако въведат името на инфлуенсърката като промоционален код в официалния уебсайт на марката. Според нейния агент обаче тя не е получила хонорар за кампанията.

Въпреки това ASA заяви, че кодът е свързан със споразумението, което е подписала с фирмата, затова видеото на Кенъм трябва да бъде обозначено като рекламно. По-късно съдържанието бе изтрито.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ