Фейсбук призна за раздуване на данни пред рекламодатели, ще плати 40 млн. долара компенсации

Фейсбук призна за раздуване на данни пред рекламодатели, ще плати 40 млн. долара компенсации

Фейсбук се съгласи да плати 40 милиона долара на рекламодатели, отправили протест, че социалната мрежа е "раздула" времето, в което потребителите са гледали видео реклами в платформата, предаде "Асошиейтед прес".

Най-голямата социална мрежа признава, че е допуснала нарушения в постигнато вече съдебно споразумение с недоволните рекламодатели, съобщава калифорнийското издание "Мъркюри нюз", цитирано от БНР.

Рекламодатели започнаха съдебен спор с Фейсбук още през 2016 година заради измерването на времето, за което потребителите гледат публикувани в социалната мрежа видео реклами. Според съдебното решение времето е раздуто с до 900 процента, а това е помогнало на мрежата да убеди рекламодателите да купуват неговите услуги за видео реклама.

Фейсбук публично призна грешка във формулата.

Компанията обаче отхвърли твърденията, че инженерите й са знаели за проблемите повече от година и не са направили нищо.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Ваксината срещу варицела влиза в задължителния календар
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?