Google ще наказва дразнещите реклами

 Google ще наказва дразнещите реклами

Google променя отношението си към сайтовете с дразнеща потребителите, изскачаща и нахална реклама - банери и подобни. Това е една от водещите маркетингови новини от последните дни. 
 
Световната интернет търсачка приема, че хората не харесват да им се рекламира така. Затова Google ще подрежда сайтовете с такива реклами по-ниско в резултатите си от търсене, разказва The Verge.
 
Има стотици сигнали, които пристигат до системата за рейтинг на резултатите от търсене в Google, така че не всеки сайт на света, който използва неприятни реклами, ще бъде подложен на натиска да ги отстрани. Ако един сайт с pop-up реклама, например, съдържа и добра информация, още ще бъде много по-вероятно той да се появява по-напред, дори първи. Но все пак, промяната ще дава преднина на един сайт пред друг, когато двата получат в общи линии равни оценки. 
 
Намерението на Google не е да насочва хората към по-информативни резултати, а към резултатите, които работят по-добре за тях. И да не ги дразни с рекламите в тези сайтове. Това е нещо, което Google все повече се опитва да направи с алгоритъма си за търсене. Миналата година тя започна да увеличава оценката за сайтовете, които са разработени да бъдат подходящи за четене от мобилни телефони и таблети. През 2014 г. стимулира оценките и за сайтове с криптиране.
 
Както вероятно сте забелязали, не всички сайтове предлагат своя мобилна версия, а и повечето все още не са криптирани. С други думи не всеки път, щом Google нареди "Скачай!", разработчиците и дигиталните медии скачат. Но рейтингът за резултати в търсенето е нещо, което повечето разботчици считат за важно и го следят от близо. Той често е основен източник на посетители. И една промяна в Google не би била решаваща веднага, но би могла да създаде значителни изменения и да засегне бизнеса на сайтовете в дългосрочен план. 
 
Тези нови промени ще влязат в сила от 10 януари догодина. От този момент Google ще започне да понижава рейтинга на сайтовете, "в които съдържанието не е лесно достъпно". 
 
Не всички изскачащи реклами (pop-ups) и рекламни подложки (overlays) ще бъдат отчитани в новата система за оценка. Pop-up рекламите трябва да съответстват на законов регламент в Щатите и да се показват при определено съдържание само на пълнолетни. Рекламните фонове пък ще бъдат преценявани от Google по все още не съвсем ясно дефинирана формула, в която ще е най-важно "да не заемат прекалено голямо пространство от интернет страницата" и така да не дразнят хората. 
 
Някои медии вероятно ще бъдат недоволни от промяната, която би могла да ги лиши от трафик и приходи. Наличен е и въпросът дали Google трябва да диктува достъпа до интернет вселената и да преценява кои реклами са и кои не са приемливи.  При всичко това, намеренията за действие изглеждат добри и в полза на човека.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията