Легендарните реклами: Volkswagen и "Think small"
"Think small" на Volkswagen - това е една от рекламните кампании, които са най-известни в света. Същинска легенда от историята на маркетинга.
Разбира се, за да възникне такава е необходима социокултурна и икономическа обстановка, която съдържа предизвикателство.
Каква е историята?
В края на 50-те и началото на 60-те години на 20-ти век рекламодатели в Щатите "хранят" аудиторията със строга диета от традиционни национални стереотипи за половете, подчертана информация за ефикасността на продуктите и вдъхновяващи личности, въплъщение на американската мечта.
Volkswagen идва на рекламния пазар и "скромно" разбива това мислене.
Когато през 50-те години автомобилният производител от Германия първоначално опитва да навлезе в Щатите, той среща значителни трудности - заради начина на мислене на аудиторията. Моделът Volkswagen Beetle, който опитва да рекламира, е кола, която американците не искат. Тя била правена от германци, отношението към които все още е било доминирано от тъжната, зловеща сянка на Втората световна война.
Освен това колата е дребна и се различава драстично от представите на американците за огромните, широки автомобили с мощни двигатели и силни светлини по американските широки пътища.
Тогава, през 1959 г. Volkswagen пуска кампанията "Think small", подчертавайки преднамерено това, което не се харесва в автомобила. По този начин компанията го изтъква като много различен. В рекламата на тази кола вече не присъства флиртуващото момиче, което гледа закачливо към колата. Няма го и напетия младеж зад волана.
Кампанията е простичка, изчистена и най-вече изпълнена с ирония. По думите на Боб Гарфийлд, рекламен консултант и бивш автор на AdvertisingAge, "посланието осъжда себе си" и като такова, то става водещ пример за рекламата по времето на американската постмодерната епоха.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Цитат на деня
Цитат на деня |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.