Разходите за нощния транспорт в столицата по-малко от приходите

Разходите за нощния транспорт в столицата по-малко от приходите

„Приходите от 4-те линии на нощния градски транспорт покриват около 20-21% от разходите“. Това обяви в ефира на БНТ Антоан Десподов от „Центъра за градска мобилност“.

Четирите нощни линии, които да обслужват столичани между 00.00 и 04.00 часа, бяха пуснати в експлоатация на 7-ми април 2018 г. През 2018 г. по линията са превозени около 114 000 пътници, а от началото на 2019 до края на октомври - около 122 000 пътници, сочат данните на „Центъра за градска мобилност“.

„Най-натоварената линия е тази, която обслужва „Студентски град“, средно на година я ползват около 45 000 души. Втората е „Младост-Люлин“, трета – „Гоце Делчев-Дружба“. Най-слаб е пътникопотокът по линията „Овча купел-станция Изток“, отчете Антоан Десподов.

Припомняме, че близо 900 000 лева бяха заделени за въвеждането на нощния транспорт в столицата. Колите на обществения транспорт бяха облепени с отличителни знаци за нощен превоз, а спирките – брандирани. Цената на нощната карта за всички линии е 2 лева и се продава от кондукторите в автобусите.

Въпреки липсата на достатъчно приходи, днес на сесия на Столичния общински съвет ще се разгледа предложението за едногодишно удължаване на градския нощен транспорт. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
Естония е готова да приеме самолети на НАТО с ядрени оръжия на борда
ЕС удължи санкциите срещу Русия, но не прие нов пакет
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
От ГЕРБ отговориха на критиките на президента Радев
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Зам.-кметът по финансите на София: Успех е, че върнахме бюджета и го преразгледахме
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен