Разходите за нощния транспорт в столицата по-малко от приходите

Разходите за нощния транспорт в столицата по-малко от приходите

„Приходите от 4-те линии на нощния градски транспорт покриват около 20-21% от разходите“. Това обяви в ефира на БНТ Антоан Десподов от „Центъра за градска мобилност“.

Четирите нощни линии, които да обслужват столичани между 00.00 и 04.00 часа, бяха пуснати в експлоатация на 7-ми април 2018 г. През 2018 г. по линията са превозени около 114 000 пътници, а от началото на 2019 до края на октомври - около 122 000 пътници, сочат данните на „Центъра за градска мобилност“.

„Най-натоварената линия е тази, която обслужва „Студентски град“, средно на година я ползват около 45 000 души. Втората е „Младост-Люлин“, трета – „Гоце Делчев-Дружба“. Най-слаб е пътникопотокът по линията „Овча купел-станция Изток“, отчете Антоан Десподов.

Припомняме, че близо 900 000 лева бяха заделени за въвеждането на нощния транспорт в столицата. Колите на обществения транспорт бяха облепени с отличителни знаци за нощен превоз, а спирките – брандирани. Цената на нощната карта за всички линии е 2 лева и се продава от кондукторите в автобусите.

Въпреки липсата на достатъчно приходи, днес на сесия на Столичния общински съвет ще се разгледа предложението за едногодишно удължаване на градския нощен транспорт. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо
8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2