Точка на зареждане

Точка на зареждане

Драматичното увеличение на броя на елетромобилите в Европа показва, че интересът расте на фона на все още масово използваните автомобили с двигатели с вътрешно горене. В този процес има много предизвикателства, но достъпът до зареждане е основен проблем, защото декарбонизацията на транспортния сектор изисква освен всичко друго и разширена инфраструктура. Според данни от ChargeUp Europe обхватът на обществената инфраструктура за зареждане се разгръща ускорено. През 2022 г. броят на изцяло електрическите леки автомобили в ЕС се е увеличил с 58 на сто спрямо 2021 г. – от 1,9 млн. на 3,1 млн. Между 2019 и 2023 г. този брой се е повишил с над 500%. В същото време през 2022 г. броят на обществените точки за зареждане в ЕС се е увеличил с 48 на сто в сравнение с 2021 г. – от 320 хил. на 475 хил. През 2023 г. той се е повишил с приблизително 250%. Очевидно е, че темпът на развитие на зарядната инфраструктура изостава от този на електрическите превозни средства.
Засега разликите се компенсират от зареждането у дома. Някои държави значително подобриха инфраструктурата си, играейки ключова роля в това общо увеличение.

Къде е България?

Търсете „Строителство и инвестиции“ в:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Трети ден без наземен транспорт в София, община и синдикати не отстъпват от позициите си 
Васил Терзиев: С парите за исканото увеличение на заплатите може да се купят 800 автобуса
Стачката на наземния транспорт в София продължава и в петък, но метрото ще работи
Столицата пред пълен транспортен хаос, готви се стачка и на метрото
Сметосъбирането в осем столични района може да спре от 19 май
Франция, Испания и Гърция решиха да бъдат въведени възрастови ограничения в социалните мрежи
Финансиране на зелени технологии и иновации - на какво може да разчита бизнесът
Рубио: Нужна е среща между Тръмп и Путин за пробив в мирните преговори за Украйна