Германия отвори малките магазини, но хората продължават да ги отбягват
Германците не бързат да се втурват обратно към магазините след разхлабването на част от ограничителните мерки в страната, пише Си Ен Би Си.
Говорейки пред медията, главният изпълнителен директор на Innovation Bubble Саймън Муур заяви, че пандемията от коронавирус е променила потребителските нагласи, като хората сега са в режим ,поддържай“, а не „придобивай“.
Вместо да търсят начини да се възползват добрите оферти по магазините, хората остават предпазливи в харченето на пари заради несигурността, породена от пандемията.
В понеделник Германия отвори отново магазините с площ до 800 кв. м. при условието, че те ще продължат да спазват мерките за социално дистанциране и хигиена. По последни данни на университета „Джонс Хопкинс“, броят на заразените с коронавирус е близо 155 хил., докато смъртните случаи са над 5 700.
По-големите бизнеси, сред които автокъщи , магазини за велосипеди и книжарници, също отвориха врати. Работата на магазините Ikea също бе подновена. Щефан Стукенборг, който е ръководител на магазин на Ikea в покрайнините на Кьолн, заяви пред Ройтерс, че отварянето на магазина е протекло „много спокойно, без опашки и големи тълпи от хора“
Щефан Гент, главен изпълнителен директор на германската федерация за търговия на дребно Handelverband Deutschland, че ситуацията с търовията ще остане такава за известно време, тъй като потребителските нагласи са на „рекордно ниско равнище“
По думите му това се дължи отчасти на несигурността на пазара на труда, която кара хората да бъдат по-пестеливи с разходите.
Той също така акцентира върху факта, че правилата за бариери за ограничаването на търговските площи варират в различните федерални провинции, което смущава клиентите
Италия, която бе епицентър на пандемията в Европа, също позволи на някои по-малки магазини да отварят врати тази седмица. Собствениците им обаче признават, че не очакват нещата да се върнат към ситуацията от преди COVID-19.
„Социално доказателство“
Въпреки разхлабването на мерките в някои страни, хората все още търсят „социално доказателство“, че другите започват масово да ходят по магазините, преди самите те да се престрашат да предприемат подобна стъпка, казва Муур.
Той обяснява, че причината за това се дължи на факта, че хората разчитат повече на инстинкта и на емоциите си, за да взимат решения в условия на несигурност. Частта на мозъка, отговаряща за операциите, свързани с факти и числа, която обикновено тагетират маркетинговите специалисти, е в размер само на една четвърт от частта, отговаряща за емоциите, допълва той.
„Ние сме много по-емоционални и несъзнателни същества, отколкото си даваме сметка“, казва Муур, цитирайки проучване на професор от Харвардския университет, според което 95% от решенията ни за покупки се вземат на подсъзнателно ниво.
Катрин Янсон-Бойд, която изнася лекции по потребителска психология в университета Anglia Ruskin, коментира, че потребителското поведение няма да се върне към нормалното, докато хората не почувстват, че заплахата от вируса е изчезнала.
По думите й призивите за социално дистанциране и избягване на допира с различни повърхности и предмети са били внедрени до такава степен в съзнанието на хората, че това продължава да влияе на потребителското им поведение.
Британският супермаркет Asda стигна дотам, че посъветва клиентите си да „вземат от рафтовете само това, което смятат да закупят“.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.