Институтът „Ройтерс“: Публичните личности са изиграли голяма роля в дезинформацията за COVID-19

Институтът „Ройтерс“: Публичните личности са изиграли голяма роля в дезинформацията за COVID-19

Склонни сме да се доверяваме лесно на лидерите на мнение, но дали е оправдано? Проучване на института „Ройтерс“ към Оксфордския университет установи, че публичните личности са изиграли голяма роля в разпространението на невярна информация за COVID-19 в социалните мрежи, предаде Social Media Today.

Специалистите са анализирали извадка от 225 текста с информация, оценена като невярна или подвеждаща, публикувани в период януари-март 2020 година. По този начин те са проследили разпространението на фалшиви факти в социалните мрежи и какъв е отговорът на платформите, в които са споделени.

Така достигат до извода, че най-често споделяни са преработени материали и такива, в които истината е леко изкривена, вместо да бъде представена откровена лъжа. Те отбелязват още, че са открили манипулирани снимки, които не представят обективно действителността.

Когато експертите разгледали как се разпространява дезинформацията, забелязали, че потребителите с големи бази последователи, включително знаменитости и политици, са изиграли ключова роля за валидирането и циркулирането ѝ в пространството. Например актьорът Уди Харелсън е споделил теория, според която кулите за 5G са допринесли за разнасянето на заразата от коронавирус.

[[{"fid":"351963","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":481,"width":300,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Social Media Today

Тази теория набира сила и „последователи“ и в социалните мрежи у нас.

Екипът на института е открил също, че посланията на публичните личности съставляват 69% от общата ангажираност с подвеждащи данни.

Най-големите социални платформи полагат усилия за ограничаването на фалшивите факти, разработвайки специални за целта инструменти – всички те обявиха плановете за масовото им премахване. През март Facebook съобщи за обособяването на новинарски раздел, съдържащ предварително проверени данни за коронавируса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?