Институтът „Ройтерс“: Публичните личности са изиграли голяма роля в дезинформацията за COVID-19

Институтът „Ройтерс“: Публичните личности са изиграли голяма роля в дезинформацията за COVID-19

Склонни сме да се доверяваме лесно на лидерите на мнение, но дали е оправдано? Проучване на института „Ройтерс“ към Оксфордския университет установи, че публичните личности са изиграли голяма роля в разпространението на невярна информация за COVID-19 в социалните мрежи, предаде Social Media Today.

Специалистите са анализирали извадка от 225 текста с информация, оценена като невярна или подвеждаща, публикувани в период януари-март 2020 година. По този начин те са проследили разпространението на фалшиви факти в социалните мрежи и какъв е отговорът на платформите, в които са споделени.

Така достигат до извода, че най-често споделяни са преработени материали и такива, в които истината е леко изкривена, вместо да бъде представена откровена лъжа. Те отбелязват още, че са открили манипулирани снимки, които не представят обективно действителността.

Когато експертите разгледали как се разпространява дезинформацията, забелязали, че потребителите с големи бази последователи, включително знаменитости и политици, са изиграли ключова роля за валидирането и циркулирането ѝ в пространството. Например актьорът Уди Харелсън е споделил теория, според която кулите за 5G са допринесли за разнасянето на заразата от коронавирус.

[[{"fid":"351963","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":481,"width":300,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Social Media Today

Тази теория набира сила и „последователи“ и в социалните мрежи у нас.

Екипът на института е открил също, че посланията на публичните личности съставляват 69% от общата ангажираност с подвеждащи данни.

Най-големите социални платформи полагат усилия за ограничаването на фалшивите факти, разработвайки специални за целта инструменти – всички те обявиха плановете за масовото им премахване. През март Facebook съобщи за обособяването на новинарски раздел, съдържащ предварително проверени данни за коронавируса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Проект: Здравните кабинети в детски градини и училища с нови изисквания и дейности
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Меси получи наказание за отказа да играе в Мача на звездите в САЩ
Лятото не е само сезон - то е двигател на по-високите печалби в някои бизнеси
На днешната дата, 27 юли. Имен ден празнуват Добрин, Добри и Панталей
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград