Първият президент на Facebook: Социалната мрежа се възползва от уязвимостта на хората

Facebook прихвана целия свят и може да използва това, за да съсипва живота на хората. Това заяви първия президент на компанията Шон Паркър в интервю за Майк Алън от Axios.com, цитирано от "Индипендънт" онлайн.
Паркър, чиято роля е драматизирана във филма "Социалната мрежа", разкива няколко "тайни", по думите му, начина, чрез които сайтът е успял да накара хората да го използват непрекъснато толкова години наред и да се интересуват от съдържанието в него.
Паркър помага да се създаде социалната мрежа и днес чувства, че трябва да алармира за триковете, която тя е използвала, за да продължава да държи хората ангажирани с нея, посочва "Индипендънт". Той коментира какво според него причинява Facebook на обществото.
По думите му социалната мрежа е създала специални начини да подсигурява хората да я предпочитат пред реалния си личен живот, дори без да го осъзнават. Той казва, че някои потребители може да се опитват и да се съпротивляват, оттегляйки се от сайта, но Facebook има специални трикове, с които да ги задържи.
"Когато Facebook потръгваше, имаше едни хора, които идваха при мен и ми казваха "Аз не съм в социална мрежа", а аз им отговарях "Добре. Но да знаеш, че ще бъдеш", казва той. После те му казвали "Не, не, не. Аз ценя моите отношения с хората в реалния живот. Ценя момента. Ценя присъствието. Ценя интимността", а той им казвал "Ще ви пипнем накрая".
Паркър споделя, че по онова време всъщност не е разбирал съвсем добре последствията от това свое убеждение - че всички трябва и в крайна сметка ще се присъединят към социалните мрежи. "Това буквално променя връзката на човека с обществото, връзките на хората един с друг", казва той, посочвайки, че мобилното приложение Facebook може да променя начина, по който работи умът на потребителите.
"Само Господ знае какво причинява то на мозъците на нашите деца", казва той.
Начините, чрез които Facebook държи хората привлечени, включват няколко неща, които потребителите използват всеки ден, посочва още Паркър, който е сред първите, работили по развиването на мрежата. Тези похвати са изградени, за да подсигуряват поддържането на потребителите щастливи и въодушевени от социалната мрежа, казва той.
"Мисловният процес, който беше използван, за да се разработват тези приложения, Facebook от които беше първото... беше за "как да използваме колкото се може повече от времето на хората и съзнателното им внимание", казва Паркър.
"И това означаваше, че ние трябваше един вид да дадем на хората малко допаминова доза от време навреме - като някой е харесал или коментирал тяхна снимка или публикация, или каквото и да е. И това щеше да ги накара да публикуват още съдържание и да ги "зариби" за все повече лайкове и коментари".
Паркър описва процеса като "примка на обратната връзка на социално валидиране". Това означава по думите му, че колкото повече време се прекарва във Facebook, толкова повече хората ще имат нужда от това валидиране - което пък ще ги накара да прекарват повече от времето си в социалната мрежа и да качват още повече и повече материали в сайта.
Според него въвеждането на този процес е съзнателно решение в началото на създаването на приложението и развитието на уебсайта.
"Изобратетателите, създателите - това сме аз, Марк, Кевин Систром от Instagram, всички тези хора - те разбираха това съзнателно. И го направихме въпреки всичко", казва Паркър, който напуска технологичната индустрия след като е заловен от полиция с притежание на кокаин и подава оставка от Facebook заради неодобрение към него от инвеститори. Днес Паркър ръководи собствена бизнес група, която се опитва да разработи лечения за рак.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Социалният министър: Възрастта за пенсиониране не трябва да се увеличава
Политика |Луис де Гиндос: ЕЦБ подкрепя по-малко банкови буфери и по-прости правила за малките кредитори
Финанси |Nike отчита изненадващ ръст на приходите на фона на усилията за преструктуриране
Компании |САЩ и Франция ще проведат военна мисия за противодействие на Китай в космоса
Свят |IKEA купува сграда в Манхатън за 213 милиона долара за нов магазин в САЩ
Компании |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.