Ръст на електронната търговия в Гърция заради ограниченията

Ръст на електронната търговия в Гърция заради ограниченията

Значително нарастване на електронната търговия от потребителите в Гърция заради разпространението на епидемията от коронавируса показва онлайн проучване. Анкетата е проведена от Института за проучване на търговията на дребно с потребителски стоки и Лабораторията за електронна търговия (ELTRUN) на Атинския университет по икономика. Проучването е проведено за една седмица в периода от 25-27 март до 1-3 април сред извадка от 1000 участници в цяла Гърция, информира АНА-МПА, цитирана от БТА.

В сравнение с миналата година се е удвоил броят на клиентите на магазините за електронна търговия. През първата седмица на април 44% от хората са направили поне една покупка в интернет, докато през последните 15 дни на 2019 г. този дял е бил 21%. Клиентите на услугите за доставка на готови храни са нараснали от 13 на 25%. Най-голямо е нарастването на клиентелата на електронните супермаркети, където увеличението е осем пъти -от под 1% през 2019 г. на 8% през последните десетина дни. През последните седмици се наблюдава нарастване и на доверието на гръцките потребители към дистанционните покупки.

Според изследването извънредната ситуация с изолирането на гражданите в домовете им ще направи някои форми на потребителско поведение трайни. 50% от потребителите заявяват, че ще запазят новите си навици и след края на кризата. Освен новите цифрови покупки рязко се е увеличила и дистанционната търговия с храни, като 10% от гражданите са поръчвали по телефона от местна месарница или плод-зеленчук, а 5% - от близък супермаркет.

Мнозинството от клиентите на електронната търговия през последните десет дни заявяват, че са доволни от електронните магазини (66%) и онлайн доставките на готова храна (65%) - основните категории, които купуват гърците. Високите проценти на удовлетвореност се свързват с многогодишния опит, който имат над 8000 гръцки компании, които използват цифрови канали за продажбите си в тези сектори.

Въпреки че едва 35% декларират, че са удовлетворени от цялостната услуга на онлайн супермаркетите, този процент се смята за задоволителен заради ограничения опит на сектора и много високото търсене.

Изследването показва, че само 1 от 5 онлайн потребители оценява положително срока за предаване на продуктите, а 1 от 3 - наличността им. Това може да се обясни с десетократното нарастване на онлайн поръчките напоследък. Доста позитивно са оценени други параметри като начинът на плащане (68%), внимателният персонал (49%), правилното опаковане на продуктите (47%), разнообразието (45%), чистотата и правилното съхранение на пресни продукти (44%). На базата на натрупания опит и умните инвестиции на електронните супермаркети за увеличаване на производителността се очаква в бъдеще тези показатели да се подобрят.  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ