Ръст на електронната търговия в Гърция заради ограниченията

Ръст на електронната търговия в Гърция заради ограниченията

Значително нарастване на електронната търговия от потребителите в Гърция заради разпространението на епидемията от коронавируса показва онлайн проучване. Анкетата е проведена от Института за проучване на търговията на дребно с потребителски стоки и Лабораторията за електронна търговия (ELTRUN) на Атинския университет по икономика. Проучването е проведено за една седмица в периода от 25-27 март до 1-3 април сред извадка от 1000 участници в цяла Гърция, информира АНА-МПА, цитирана от БТА.

В сравнение с миналата година се е удвоил броят на клиентите на магазините за електронна търговия. През първата седмица на април 44% от хората са направили поне една покупка в интернет, докато през последните 15 дни на 2019 г. този дял е бил 21%. Клиентите на услугите за доставка на готови храни са нараснали от 13 на 25%. Най-голямо е нарастването на клиентелата на електронните супермаркети, където увеличението е осем пъти -от под 1% през 2019 г. на 8% през последните десетина дни. През последните седмици се наблюдава нарастване и на доверието на гръцките потребители към дистанционните покупки.

Според изследването извънредната ситуация с изолирането на гражданите в домовете им ще направи някои форми на потребителско поведение трайни. 50% от потребителите заявяват, че ще запазят новите си навици и след края на кризата. Освен новите цифрови покупки рязко се е увеличила и дистанционната търговия с храни, като 10% от гражданите са поръчвали по телефона от местна месарница или плод-зеленчук, а 5% - от близък супермаркет.

Мнозинството от клиентите на електронната търговия през последните десет дни заявяват, че са доволни от електронните магазини (66%) и онлайн доставките на готова храна (65%) - основните категории, които купуват гърците. Високите проценти на удовлетвореност се свързват с многогодишния опит, който имат над 8000 гръцки компании, които използват цифрови канали за продажбите си в тези сектори.

Въпреки че едва 35% декларират, че са удовлетворени от цялостната услуга на онлайн супермаркетите, този процент се смята за задоволителен заради ограничения опит на сектора и много високото търсене.

Изследването показва, че само 1 от 5 онлайн потребители оценява положително срока за предаване на продуктите, а 1 от 3 - наличността им. Това може да се обясни с десетократното нарастване на онлайн поръчките напоследък. Доста позитивно са оценени други параметри като начинът на плащане (68%), внимателният персонал (49%), правилното опаковане на продуктите (47%), разнообразието (45%), чистотата и правилното съхранение на пресни продукти (44%). На базата на натрупания опит и умните инвестиции на електронните супермаркети за увеличаване на производителността се очаква в бъдеще тези показатели да се подобрят.  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция