Рухването на моста „Моранди” носи 1 млрд. загуби на Северозападните региони на Италия

Рухването на моста „Моранди” носи 1 млрд. загуби на Северозападните региони на Италия

Северозападните региони на Италия понасят икономически загуби от близо 1 млрд. евро годишно заради рухването на автомобилния мост "Моранди" край Генуа. Такива оценки представи днес регионалното подразделение на бизнес асоциацията Конфиндустрия (Confindustria), цитирано от ТАСС.

Според изчисления на експерти, представени в доклада "Икономически последици от рухването на естакадата "Моранди"", икономиката на целия регион губи по 980 млн. евро и тези щети ще продължат, докато не бъде построена нова транспортна инфраструктура.

На 14 август мостът построен през 70-те години край италианския град Генуа, по който преминаваше магистрала А10, рухна. В този момент на него се намираха над 30 коли и три камиона. При инцидента загинаха 43 души. Неколкостотин пък останаха без дом, след като жилищата им бяха повредени при срутването.

Правителството одобри специален указ за реда на възстановителните дейности. Без важната транспортна артерия обаче не само в Генуа, но и в целия регион настъпи сложна транспортна ситуация. Въпреки това сроковете за разчистване на останките и началото на строителството непрекъснато се отлагат. По-рано властите обещаваха да възстановят моста до края на идната година, но според нови оценки на експерти това ще се случи не по-рано от 2020 година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Коледните бонуси в Словения стават задължителни
​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Лишават принц Андрю от титлите му
Печалбата на банките у нас нараства с близо 4 на сто на годишна база
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена