Стачката срещу пенсионната реформа във Франция счупи рекорд по продължителност
Френската стачка срещу планираната пенсионна реформа днес прави 29 дни и по този начин се превръща в най-продължителния конфликт за железопътния оператор Ес Ен Се Еф (SNCF). Транспортът в страната остава блокиран за най-продължителен период от 1986-1987 г., пише в. „Монд“, цитиран от БТА.
Засега не се очертава постигането на компромис между правителството и стачкуващите, въпреки пожеланията на президента Еманюел Макрон, отправени в новогодишното му послание, посочва вестникът.
Припомняме, че недоволството срещу пенсионната реформа започна на 5 декември, като досега синдикатите не отстъпват от позициите си и настояват проектът да бъде оттеглен. Социалният конфликт продължава вече по-дълго от големите стачки във Франция през 1995 г. и не се очаква скоро да приключи.
В очакване на нови преговори французите ще трябва да се съобразяват с обърканите разписания на транспорта. На 3 януари стачните действия ще бъдат подновени и се очаква да станат по-интензивни. За стачка от същата дата призова и сдружението "Ес О Ес ретрет" ("Ес О Ес пенсии"), обединяващо 16 свободни професии - адвокати, масажисти, болногледачи и др.
Консултациите между правителството и работодателските и синдикалните организации ще бъдат подновени на 7-и януари, когато се очаква изпълнителната власт да предложи методика за работа, свързана с финансовото равновесие на пенсионната система. На 9 януари се предвижда четвърти ден на стачки и демонстрации, обединяващи служители от различни браншове.
Междувременно, от 7 до 10 януари напълно блокирани ще бъдат осемте френски рафинерии, някои от които вече спират работа заради протести, обяви генералният секретар на Френската демократична конфедерация на труда (Се Еф Де Те - CFDT) Лоран Берже.
През седмицата, започваща на 13 януари, се предвиждат допълнителни срещи на министри с отраслови сдружения за обсъждане на ред проблеми, свързани с пенсиите. А на 22 януари пенсионният проектозакон ще бъде представен в министерския съвет, информира в. „Фигаро“.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.