Разкажете го като филм
Повечето традиционни кариерни треньори ви учат да се подготвяте за интервю за работа по обичайния начин: писане на автобиография, проучване на компанията, в която ще кандидатствате и преглеждане на длъжностната характеристика. Но аз обичам да инструктирам клиентите си да разказват историята на своята марка по начин, който показва техния експертен опит. Това разказва в статия за Еntrepreneur Каника Толвер, главен изпълнителен директор и автор на Career Rehab.
Когато човек търси нов дом, той иска уникални удобства в общността, уреди и пространства, които други домове не предлагат. Когато се явите на интервю за работа, вашата цел е да покажете какво е уникално и специално за вас. Искате да оставите добро впечатление. Ето защо по време на интервюто за работа трябва да говорите за своя трудов опит като за филм. Разкажете за вашето образование и опит по начин, който позволява на интервюиращите да ви опознаят като човек, а не просто като професионалист.
Когато отивате на интервю за работа, продавайте кариерния си опит чрез разказване на истории. Разкажете своята лична история на марката. Хората искат да знаят кой сте вие, къде сте се образовал, къде сте работил и къде искате да отидете в бъдеще.
Опишете как можете да добавите стойност за компанията въз основа на техните предложения и мисия. Когато дадена компания предлага услуга и вие имате тази експертиза, обяснете как вашият опит и образование могат да помогнат за придвижването на компанията напред. Уверете се, че вашата личност блести чрез вашите отговори.
Докато се подготвяте за интервюто, репетирайте с хората, които могат да ви дадат най-добрата обратна връзка. Страхотна идея е да практикувате с добър приятел, съпруг, наставник, кариерен коуч или бивш колега, ако сте останали в добри отношения. Изберете някой, който ще ви даде честна обратна връзка.
Един от най-големите страхове, които повечето професионалисти изпитват, е лошото представяне на интервю за работа. Някои от най-често срещаните грешки при интервюта включват това да не се облечете подходящо, да имате ограничени познания за компанията, защото не сте направили добро проучване, да закъснеете, да забравите да донесете хартиен екземпляр от автобиографията си и да не задавате никакви въпроси относно компанията.
Разбира се, може да закъснеете не по ваша вина. Може би автомобилна катастрофа е причинила огромно, неочаквано задръстване, но е важно да съобщите за потенциалното си закъснение. Обадете се или изпратете имейл, за да уведомите отсрещната страна за ситуацията и да видите дали трябва да пренасрочите датата или те все още искат да дойдете на интервюто. В тази дигитална ера не винаги е необходимо да имате хартиено копие на автобиографията си, но е по-добре да сте подготвени, отколкото неподготвени, така че, не пречи да носите такова копие на автобиографията си.
Що се отнася до облеклото за интервюто, винаги се опитвайте да се обличате според фирмената култура и да добавите няколко лични щрихи. Направете по-задълбочено проучване. Бъдете в крак с новите бизнес съобщения на компанията, а публикации в блогове или мнения на клиенти ще ви помогнат да разработите списъка си с въпроси за интервюто.
Повечето професионалисти ще задават стандартни въпроси за тяхната роля, фирмената култура и кариерно израстване. Но вие искате да задавате въпроси, които се свързват с това къде можете да добавите стойност или къде искате да отидете в бъдеще. Така че можете да включите технически въпроси за длъжността и нейните отговорности, общи въпроси за фирмената култура, растеж или баланс между професионален и личен живот.
Днес повечето компании търсят креативни професионалисти, които могат да добавят стойност. Мислете нестандартно, докато обсъждате интереса си към компанията. Интервютата за работа са възможност да спечелите мястото чрез вашите бизнес идеи. Така че помислете от какъв тип служители би се имала нужда компанията.
Източник: Каника Толвер, главен изпълнителен директор и автор на Career Rehab пред entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.