Вечният въпрос „Защо искате да работите при нас?“
Този въпрос може да бъде зададен под различни форми – като например „Какво точно ви привлече да кандидатствате при нас“ или „Защо се интересувате от нашата компания“, но в крайна сметка питането се свежда до „Защо искате да работите при нас“ и неизбежно е във всяко едно интервю за работа.
Външният автор на CNBC Джейн О‘Донъл, която е професионален бизнес коуч от повече от 15 години съветва как трябва да се подходи към този въпрос, така че да впечатлим евентуалните си бъдещи работодатели.
На първо място ето какво НЕ трябва да казваме:
„Готов съм да изпълнявам нови отговорности и да работя тук. Това ще е голямо развитие в кариерата ми“ – това може и да ви звучи като добър отговор, но показва, че единствено се целите в повишение. Мениджърът ви ще усети, че ви липсва отношение към компанията и може без да се замислите да напуснете в първия момент когато излезе някое по-добро предложение.
„Чух страхотни неща за вашата компания и придобивките са много добри“ – това е най-стереотипният отговор, с който няма да отличите, защото ще сте поредният кандидат, който се вълнува единствено от материалното възнаграждение, вместо ценностите на компанията.
Какво ТРЯБВА да кажем:
Този въпрос се задава, за да разберат мениджърите доколко сте си написали домашното в това да опознаете компанията. Затова най-добрият отговор е т. нар. „история на обвързването“. Става дума за лична история, която разкрива, че вие знаете какви са ценностите на компанията и ги споделяте. Освен това трябва да придадете усещането, че тази позиция ще ви развива в професионално и лично отношение, защото споделяйки ценностите вие ще сте по-отдаден на работата.
Ето и няколко примера от истинския живот, при които кандидатите в крайна сметка получават позицията:
Позиция в маркетинг отдел на верига за дрехи: „Когато разбрах, че сте отделили част от ресурсите си, за да произвеждате маски за местните медицински служители, си казах: „Ето за такава компания бих искал да работя!“ Да допринасяш към обществото е част от моята лична философия и бях много радостен да видя, че вие също смятате така.“
Позиция за акаунт мениджър в козметична компания: „Купувам вашите продукти от години, дори ги препоръчвам на приятели. Затова много се развълнувах да видя, че наемате хора точно с моя опит. Вярвам, че ключът към успеха е да се направят клиентите щастливи и доколкото виждам това е основен приоритет и за вас.“
Позиция за мениджър управление на активи: През годините във финансовия сектор често съм разговарял с ваши служители. Винаги съм бил впечатлен колко начетени, човечни и откровени са те. Затова смятам, че клиентите ви смятат, че парите им са в добри ръце. Искам да работя в компания, която не само помага на хората по-добре да разбират финансите, но и създават усещането за истинско общество и сигурност“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.