Много данни, малко съдържание

Много данни, малко съдържание

Много данни, малко съдържание

Били ли сте някога на презентация, богата на данни, но кратка откъм разказ? Няма история, нищо убедително, което да ви помогне да свържете данните с по-широките прозрения и се затруднявате да разберете какво се опитва да ви каже водещият. Очите на публиката колективно започват да блестят, докато полагат усилия да продължат да слушат. Истината е, че при липса на придружаваща история данните могат да бъдат болезнено скучни. Разказването на истории е форма на изкуство и е изключително важен инструмент за комуникация, който дава на аудиторията повече контекст. Разказ плюс данни рисува картина, така че цялата история може да бъде разбрана. Ето няколко идеи, които могат да ви помогнат.

Започнете с история. Просто казано, историята е спойката, която рамкира комуникацията. Политиците използват разказването на истории през цялото време. Те ще разкажат история за Кейси, писателя, чийто живот се подобри поради законодателен акт. Като слушател, може да не знаете какво прави законодателството, но може да си спомните какво е направило за Кейси.

Ето защо историите са толкова важни - обвързват всичко заедно. Описания на хора, снимки, цветове, звуци и гледни точки ви помагат да разберете какво означават тези данни. Без тези добавени елементи споделеното може да не бъде напълно разбрано или оценено.

Помислете дали не е по-добре да започнете с общ преглед или резюме, така че читателят да знае къде ги отвеждате от самото начало. Добавянето на визуални елементи също помага, те могат да помогнат за оживяването на историята.

Направете данните забавни. Данните са само информация, но въпреки това тя трябва да бъде добре подредена и организирана, така че публиката да знае какво е посланието и свързаните с него действия, които могат да бъдат предприети. Създаването на история дава глас на данните. 

Помислете за рамкиране на данните си по забавен начин. Комиците, например, са едни от най-добрите разказвачи на истории – те споделят данни, факти, докато изграждат историята. В резултат на това вие не само се смеете, но помните елемента на шегата, включително и данните.

Поставете нещата в контекст. Хората често са затрупвани с информация през целия ден, независимо дали чрез имейли, социални медии, разговори, книги или списания. Има толкова много източници и понякога много малко контекст. Истории с данни, и освен това контекст, ни позволяват да видим и други гледни точки, различни от нашите. Историите, съчетани с контекст и данни, правят нещата свързани и запомнящи се. Най-добрите презентации имат идея, история, личен разказ, данни и визуални елементи. Всеки елемент укрепва връзката и ефективно ви привлича.

Опознайте аудиторията си. Като презентатор човек трябва да може да преминава от една тема към друга безпроблемно, тъй като някои групи се нуждаят от по-подробна информация, докато други се нуждаят само от акцентите. Например, ако представяте пред борда, разказването на история за Кейси може да не е най-добрият подход, но разказването на история за това как клиентите са засегнати, е убедително. 

Повече информация не подобрява непременно преценката. Предубежденията и предразсъдъците са по своята същност човешки. Качеството на вземане на решения може да се влоши с повече информация, защото на моменти активира нашите основни вярвания и маскира истинските ни чувства. Всеки е предубеден и въвеждането на повече информация вероятно няма да промени вярванията или нагласите, но историите могат и го правят. Ефективно разказана история може да промени настроението на публиката. 

Източник: Бърнард Коулман, ръководител на ангажираността на служителите в Gusto, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ