Дали не трябва да ги хваля повече?

Дали не трябва да ги хваля повече?

„Ще се справиш!”, „Мисля, че ти си правилният човек за тази задача!“, „Много ми хареса как….“

Не е толкова трудно да кажете на служителите си нещо в този дух а и в крайна сметка една добра дума може да направи чудеса.

Проблемът идва от факта, че размерът на насърчението, от което се нуждаят вашите подчинени, не е статичен. Един труден проект например може да увеличи необходимостта от допълнително мотивиране, а същевременно с това различните хора имат различни нужди – някои търсят повече похвали, а други се задоволяват с по-малко. Добавете към това и факта, че хората реагират по различен начин на различни видове поощтрение и нещата стават още по-сложни.

Как тогава може да разберете дали вашите служители се нуждаят от повече окуражаване? Ето няколко признака:

1. Никой не поема инициатива

Понякога липсата на инициативност и доброволното поемане на допълнителни ангажименти е просто резултати от високо работно натоварване и разминаване между интересите на служителите и предлаганите им възможности. В други случаи обаче това е признак, че служителите не се чувстват достатъчно комфортно и в безопасност, за да излизат извън рамките на обичайните си задължения.

Вместо да чакате някой да поеме нещата в свои ръце, предложете на членовете на вашия екип нещо, което ще привлече техния интерес, и им кажете, че според вас те ще свършат страхотна работа, ако поемат този ангажимент.

2. Завършването на проектите отнема повече време от обикновеното

Служителите, които имат чувството, че на шефът им не му пука за тях, и страдат от липса на увереност в собствените си способности и възможности, обикновено започват да закъсняват с изпълнението на задълженията си - не защото са некомпетентни, а защото не спират да се съмняват в качеството на работата си. Те постоянно имат чувството, че нещо липсва и че може да бъде направено по-добре, дори когато всичко е перфектно. Това се дължи именно на факта, че те са оставени в неведение от ръководителя си и че не получават от него нужната похвала и признание.

Важно е да изразявате ясно и точно какви са конкретните ви очаквания от работата на вашите служители. Проверявайте често напредъка, който служителите ви са постигнали по задачите си, и им казвайте дали сте доволни от резултатите.

3. Никой не се шегува

Когато компанията ви има здравословна фирмена култура, хората се чувстват достатъчно комфортно, за да се шегуват помежду си и със своя шеф. Ако членовете на вашия екип никога не се усмихват или реагират твърди емоционално на малки и незначителни проблеми, то най-вероятно те си мислят, че единственото нещо, което ви интересува, са печалбите.

За да преборите това усещане, трябва да отделяте достатъчно време, за да опознаете членовете на екип по-добре(извън рамките на професионалните ви задължения) и да прощавате по-лесно техните грешки.

4. Те отделят особено внимание на върху всяка трудност и предизвикателство, колкото и незначителни да са те всъщност

Когато един служител старателно изложи пред вас всичките си притеснения за работата, дори и най-малките и реално погледнато безобидни неща, то той всъщност не го прави, за превенция на рисковете или за да намери решение на проблемите. Това е един пасивно-агресивно агресивен начин да ви каже, че е затрупан от задачи и че иска да отнемете част от товара, който е върху плещите му.

Кажете му кои негови задължения са приоритетни и кои може да почакат, и му припомнете, че в миналото се е справя с подобни предизвикателства.

Като лидер, вие не трябва да очаквате от вашите служители просто да знаят, че ги цените, без да им го казвате. Вашата работа е да им казвате и показвате, че техният принос за успеха на компанията не устава незабелязан. Бъдете проактивни и насърчавайте служителите си възможно най-често, в  замяна на което те ще дадат най-доброто от себе си в работата.

................

Уанда Тибоду, основател на Takingdictation.com, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ