Хайде, похвалете се!
 
                      Независимо дали в работата или сред кръга ни от познати и приятели, всички ние сме се сблъсквали с онзи тип, който не пропуска възможност да демонстрира колко е велик и да тръби за успехите си. Много често тези хора могат да бъдат изключително дразнещи. В днешните условия на дистанционна работа обаче „саморекламата“, ако трябва да я наречем така, се превръща в известна степен в единствения начин, по който човек може да защити собствената си работа и да получи признанието, което заслужава.
Проблемът е, че хората, които не са крайни нарциси, считат самохвалството за нещо неприлично и дори срамно. Мередит Файнман, автор на „Better: Master the Art of Fearless Self-Promotion“, нарича високорезултатните професионалисти, които се срамуват да говорят за постижения „компетентните тихи“ (qualified quiet). Според нея тези хора много често вредят на кариерата си със своето бездействие.
„Днес има все по-малко време, в което човек получава видимост и внимание. Много хора не разполагат с нужния речник, за да говорят позитивно за собствените си професионални постижения. Често, нашите модели за подражание не са добри. Ние не искаме да имитираме такива надувки“ , коментира тя.
Според нея саморекламата е още по-трудна за жените. „Социалното ни програмиране ни казва да мълчим и да изглеждаме хубави. Това е страшна мисъл, която често води до изграждане на „синдром на неудачника"
„Тъй като повечето от нас в момента работят от разстояние, ние не разполагаме с инструментите, които обикновено използваме, за да демонстрираме уменията и постиженията си. Ние не се срещаме на живо с хората и не можем да ги впечатлим с нашата визия, чар, ораторски способности или познания. За това е нужно сами да се хвалим и да посочваме успехите си. Никой няма да разбере, че сте постигнали нещо, ако сами не му го кажете“, коментира Файнман.
Кога да се хвалите
Ето три места, на които е добре да започнете да промотирате себе си:
Във вашата биография: Първата стъпка е да прегледате биографията си в LinkedIn и да я използвате, за да разкажете историята, която искате. „Биографията е солидна основа. Преглеждайте я на всяко тримесечие. Това е добро място, където човек може да се хвали с постиженията си – нещо повече, хората го очакват“, коментира Файнман.
В мрежата: След това, прегледайте личния си уебсайт/блог (ако имате такъв) и профилите си в социалните мрежи като Facebook и Twitter, за да се уверите, че те са логично подредени и че включват информация за ваши успехи.
„Сайтът на вашата компания ви поставя в определена светлина, той показва специфична ваша версия. Личният ви сайт и профилите ви в социалните мрежи са единствените места, където вие имате контрол върху комуникацията. Там може да покажете кой сте всъщност и какви са вашите интереси.
Във вашия имейл подпис: Имейлът е едно място, което често бива пренебрегвано, когато става въпрос за самореклама. Тук може да включите линкове към ваши статии, интервюта, или пък кам уебсайта ви. Ако наскоро сте спечелили някаква награда, не се страхувайте да го отбележите.
Как да се хвалите
Когато споделяте постиженията си, Файнман съветва да се облягате на три опорни греди. Трябва да подхождате към саморекламата гордо, стратегично и шумно.
„Може да звучи странно, но гордостта е най-трудната част за много хора. Признайте сами на себе си, че сте постигнали нещо, с което трябва да се гордеете, и не срамувайте да го демонстрирате“, казва тя.
Да си шумен не означава да казваш на останалите колко си добър и какво си постигнал с викове и крясъци. Това означава да го повтаряш често и последователно.
Под стратегичен подход се има предвид да споделяте тази информация с правилната аудитория.
„Ако искате повишение, трябва да знаете кой отговаря за това и как той може да научи за вашите успехи. Трябва да бъдете директни. Хората често стигат да погрешни заключения, когато връзката не е на живо. Трябва да кажете на този човек кой сте и какво искате“, съветва Файнман.
Не обиждайте себе си
Уверете се, че саморекламата ще ви носи позитиви. Открийте език на изказ, който работи за вас. Важно е обаче да не саботирате сами представянето си.
„Хората добавят изрази като „безсрамна реклама“, когато изреждат постиженията си. По този начин те всъщност обиждат себе си, преди да го направи някои друг. Вместо да използвате такива изрази, които омаловажават вашите успехи, кажете нещо от рода на „Ще оценя ако прочетете/споделите това“ казва Файнман.
Може да отнеме доста време, преди да придобиете нужната увереност, за да започнете да говорите за себе си със суперлативи.
„Трябва да застанете зад себе си, дори и да се страхувате. Ако не самите вие не разкажете историята си, никой няма да го направи. Премахнете негативните определения и публикувайте!“, съветва тя.
..............
Стефани Воза за FastCompany.com
Редактор: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Популярният инвеститор Майкъл Бъри предупреди за балони на пазарите
Финанси |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Енергетика |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Печалбата на банките у нас нараства с близо 4 на сто на годишна база
Финанси |Лишават принц Андрю от титлите му
Свят |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.