Защо повечето хора никога няма да бъдат напълно доволни от работата си

Защо повечето хора никога няма да бъдат напълно доволни от работата си

 „Защо повечето хора не са доволни от работата си?“ Този въпрос бил поставен пред потребителите на американския сайт за споделяне на опит и съвети Quorа, посочват от Inc.com

Правин Типиернени, главен изпълнителен директор на Morphic Therapeutic, споделя своето мнение по темата пред Quora:

Никой не може да отрече, че човечеството напредва във всяко едно отношение - от нови открития в областта на науката и здравеопазването, до борбата срещу бедността и детската смъртност. От приемането на различните от нас, до борбата срещу неравенството.

Въпреки всичко това, хората стават все по-нещастни и песимистично настроени. Защо?

Отговорът се крие в нашата човешка природа, която, за съжаление, не ни позволява да се отпуснем и дасе чувстваме  удовлетворени за дълго време. След като решим един проблем, ние веднага откриваме нещо дразнещо и незадоволително в друг обект на нашето внимание. Очакванията ни растат, докато пред нас започват да се появяват все по-трудни и по-сериозни проблеми.

Подобен процес може да се наблюдава и в множество компании. Много лидери смятат, че техните служители забравят за всички несгоди и някак магически ще станат напълно удовлетворени от работата си, когато бъдат решени най-неотложните проблеми. В действителност, когато бъде решен един проблем, след него неизбежно се появява друг. Истината е, че човек никога не достига до момент, в който очакванията спират да се покачват.

Така че, не бързайте да обвинявате себе си като лидер, когато някои от вашите служители започнат да се оплакват от работата. Има голяма вероятност тяхното недоволство да е признак за позитивна промяна в компанията.

Ето защо:

1. Нуждите на хората се променят за да отговорят на тяхната среда

Нарастващите очаквания и последващото ги недоволство са напълно естествени човешки черти. Хората винаги намират нещо, което се нуждае от подобрение, или проблем, който ги притеснява.

Всичко това е свързано с пирамидата на потребностите на Маслоу, според която, когато нашите човешки потребности от по-ниско ниво са удовлетворени, ние преминаваме към потребностите от по-високо ниво. Ние никога не спираме да търсим проблеми, които имат нужда от разрешаване. Когато нещата се подобрят, ние просто пренасочваме вниманието си към нещо друго.

Именно по тази причина много хора, които живеят в развити страни с висок стандарт на живот, не са непременно „щастливи“, въпреки всички удобства и привилегии, с които разполагат. Те просто са преминали на проблеми от по-високо ниво, които са по-трудни, а може би и невъзможни, за решаване.

По същия начин служителите никога няма да бъдат доволни на 100% от работата. Винаги ще има известно напрежение и недоволство. Важното в случая е какъв точно е видът на оплакваният. Когато хората не се чувстват сигурно на позицията си, работят в опасни условия и не получават достатъчно заплащане, за да живеят нормално, то тогава става въпрос за неблагоприятна работна среда, която трябва да бъде коригирана възможно най-бързо.

Когато базовите нужди бъдат удовлетворени, оплакванията няма да изчезнат, защото след това ще възникнат нови проблеми, които са много по-трудни за разрешаване.

Това са нужди, свързани с личното развитие, самоусъвършенстването и реализирането на пълния потенциал на хората. Тези въпроси изискват значително по-гъвкав подход. Ако някои чувства, че не може да разгърне талантите си в настоящето си работно място, увеличението на заплатата няма да помогне за разрешаването на проблема.

От тук идва и парадоксалното ефект, при който една коректна и добре работеща компания кара служителите си да се чувстват по-зле от тези, които работят в една недотам организирана фирма.

Ако получавате оплаквания, свързани с нужди от по-високо ниво, то може да сте сигурни, че това говори добре за качествата на вашата компания. Това означава, че хората работят в здравословна среда, която позволява очакванията им постоянно да растат.

2. Компанията ви трябва да се развива, за да отговори на променящите се нужди

Базовите нужди на служителите обикновено са най-лесни за решаване. Оплакванията обикновено са ясни и техните решения очевидни. Ако служителите се оплакват от дълги работни часове, то е повече от ясно, че трябва да назначите още няколко човека. Когато основните потребности бъдат удовлетворени, трябва да се подготвите за тези от по-високо ниво.

Вземете за пример професионалното развитие на хората. Хората обикновено казват, че искат да продължат своето обучение и да се научат на нови неща, но ако някой не им помогне в тази насока, те обикновено не поемат сами инициативата.

Компанията трябва постоянно да се развива и да расте, за да помогне на служителите си да отговорят на тези нужди. Лидерите трябва да са готови да посрещнат нарастващите очаквания с правилния подход и необходимото насърчение.

3. Важно е да знаем какъв тип са нашите проблеми

Всички имаме проблеми на работното място. Първата ни реакция е да предприемем нужните действия, за да ги разрешим. Ако не успеем да го направим ,следващата ни реакция е да напуснем и да започнем да търсим друга работа.

Мисля, че повечето хора биха спечели от това да направят крачка назад и да преценят дали проблемите, които имат на работното място, могат изобщо да бъдат решени. Удовлетворяването на основните потребности е нещо, за което винаги трябва да се борите, но когато става въпрос за нужди от по-високо ниво, има някои, които никога няма да бъдат удовлетворени, в която и да е било компания.

Шефът ви може да не е визионерът, за който сте се надявали да работите, и работата ви може да не е толкова удовлетворяваща, колкото ви се иска. Сигурен ли сте обаче, че ще намерите тези неща на новото работно място? Всеки се намира в различно положение, но ако вашите нужди са свързани със самоусъвършенстване и професионално развитие, най-вероятно сте в доста завидна ситуация.

Едва, когато осъзнаете тази истина, ще започнете да гледате на вашето положение по друг начин и ще приемете, че никога няма да сте напълно доволни от работата си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ