Три стъпки по пътя към голямата цел

Три стъпки по пътя към голямата цел

Три стъпки по пътя към голямата цел

Като предприемач може да не сте свикнали да разглеждате целта като част от вземането на решения и да я включвате в плановете и културата си. Такава перспектива може дори да звучи странно, но изграждането на компания с цел гарантира, че ще оставите положителен отпечатък в живота на другите. Без съмнение, това изисква ангажимент за изпълнение, така че нека прегледаме критичните стъпки, за да поставим вашата компания на целенасочената пътека.

1. Прегледайте съществуващата си култура 

Всяка компания има културни ценности, така че съберете своя изпълнителен екип и прегледайте своите. Причината, поради която е важно да започнем оттам, е, че целта трябва да има някакво вътрешно значение, за да има външно въздействие. Например, какво търсите в новите служители и какво цените най-много в съществуващите. Това е страхотно начало, защото автентичността е от ключово значение. Ако служителите, клиентите и заинтересованите страни на вашата компания не приемат заявената цел на вашата компания, как тя може да процъфтява и да достигне най-високия си потенциал?

След това помислете как тази цел може да подпомогне по-голяма социална, културна или екологична мисия, когато се комбинира с вашия продукт и заинтересовани страни (служители, клиенти и инвеститори). Например, можете да разширите тази страст към любопитството: попитайте вашите заинтересованите лица какво означава това за тях и разберете какви инициативи са важни за тях. След това сглобете парчетата по начин, който допринася с нещо ценно за обществото. Резултатът трябва да бъде смислен и амбициозен, но също така да съответства на способността ви за изпълнение.

2. Внедрете заявената от вас цел в екипа

Може да сте направили някои вълнуващи пробиви в изследването на ценностите на вашата компания и след време да откриете, че заявената от вас цел започва да живее самостоятелно и че хората започват да включват целта в стратегиите. Това е фантастично, защото е сигнал, че сте попаднали на нещо вътрешно, а това отличава компаниите, ориентирани към целта. Но започнете бавно! Разгледайте вашите собствени политики и вижте дали те са в съответствие с формулираните от вас философии, насочени към целта.

3. Успешното изпълнение може да изисква жертви 

Истинската цел изисква смелост и дългосрочен ангажимент, а успешното й изпълнение може да изисква жертви. Това означава, че може да се наложи да вземете решения за покупка, които струват малко повече, но са по-съвместими с целта ви. Можете да обмислите и възможности за партньорство. Това е етапът, в който наистина можете да започнете да празнувате целта си външно — ангажирайте екипи за PR и маркетинг, за да говорят уверено за вашите действия и въздействие, както и да започнете да прилагате целенасочени кампании, които ще бъдат от полза за крайния резултат чрез лоялност и диференциация.

Източник: Тара Кумънс, експерт по комуникации и връзки с обществеността в нововъзникващи индустрии, бързоразвиващи се компании и ориентирани към целта марки, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ