Алгоритмите – новата мишена на китайските регулатори

В безпрецедентен ход Китай финализира нов закон, уреждащ начина, по който технологичните компании могат да използват алгоритми за препоръки – тайната на успеха за много от гигантите в сектора, пише Си Ен Би Си.
Новите правила, които бяха представени за първи път миналата година, ще влязат в сила на 1 март.
Алгоритмите играят ключово значение за начина, по който оперират технологичните компании – от препоръчването на продукти в приложенията за електронна търговия до подбирането на информационни емисии в социалните мрежи.
Инвеститорите ще следят внимателно начина, по който тези промени ще се отразят на бизнес моделите на компаниите в страната, включително на гигантите Alibaba и Tencent.
Разпоредбите в новото законодателство за алгоритмите включват:
- Компаниите не трябва да използват алгоритми за препоръки, за да правят нещо, което нарушава китайските закони, включително действия, които застрашаване на националната сигурност.
- Алгоритмите за препоръки, насочени към новинарска информация, трябва да получат лиценз за дейността си и не могат да бъдат използвани за разпространение на фалшиви новини.
- Компаниите трябва да информират потребителите за „базовите принципи, цели и механизми на операция“ на алгоритмите за препоръки.
- Потребителите трябва да могат да се откажат от получаването на препоръки чрез алгоритми.
- Потребителите трябва да могат да избират или изтриват тагове, които се използват за захранването на алгоритми, предлагащи им различни неща.
- Компаниите трябва да улеснят „безопасното използване“ на услугите за препоръки от възрастните хора, предпазвайки ги от измами.
- Компаниите може да отнесат глоби в размер от 10 хил. до 100 хил юана (между около 1570 и 15 740 долара) за нарушения на правилата.
Прилагането на тези правила обаче може да доведе между регулаторите и технологичните компании, тъй като органите за надзор ще трябва да инспектират кода, на които са базирани алгоритмите, за да открият нарушения.
„Алгоритмите са най-секретната тайна на компанията, те най-ценния й актив. Ако правителството може да рови там, това би било проблем“, коментира Кендра Шейфър от at Trivium China consultancy.
„Какъв достъп до кода ще получава CAC? Дори и да получи достъп до кода, ще може ли да гарантира, че тези неща няма да се случват?“, пита тя, визирайки Китайската администрация за киберпространство.
Затягането на регулацията върху алгоритмите е част от продължаващата повече от година кампания на Пекин за засилване на контрола върху вътрешния технологичен сектор и ограничаване на влиянието на китайските гиганти, които през последните години се радваха на до голяма степен неограничен растеж.
Миналата година Китай въведе антитръстови правила за интернет платформите, важен закон за защита на данните и намали времето, което децата могат да отделят за онлайн игри.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.